تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

به طور کلی در موسسه های خدماتی حسابداران با تهیه گزارش و تراز آزمایشی از حساب های معین و کلی ، عملیات های بستانکار و بدهکار گردش حساب ها را با ستون های بدهکار و بستانکار دفتر روزنامه لازم است مورد بررسی و آزمایش قرار دهند،با این کار از صحت انجام کلیه فعالیت های حسابداری خود مطمئن می شوند .صورت حساب های ضرر و زیان ، گزارش های ترازنامه موسسه ها جهت ارزیابی فعالیت موسسه در هر دوره و ارائه وضعیت مالی در پایان دوره باید تهیه شود . به مجموعه عملیات های بالا اصطلاحا تکمیل چرخه حسابداری می باشد .

با مراحل چرخه حسابداری بیش تر آشنا شوید

چرخه حسابداری موسسه های خدماتی دارای سه بخش هستند که هر کدام در زمان های مختلف و مربوط به خود انجام خواهد شد . در ادامه اهداف و زمان مربوط به هر قسمت و کارهایی که باید انجام دهیم را بررسی خواهیم کرد .

در چرخه حسابداری فعالیت هایی که در طول یک دوره مالی ، فعالیت هایی که در پایان هر ماه و کلیه فعالیت هایی که در پایان دوره مالی ( سال مالی ) انجام می شود ، بررسی می شود و با تکمیل چرخه حسابداری فعالیت موسسسه خدماتی به طور کامل انجام می شود. فعالیت هایی که معمولا در طول دوره مالی انجام می گیرد در شش مرحله به شرح زیر است :

ابتدا اطلاعات و رویدادهای مالی را با هدف استخراج اطلاعات از اسناد و مدارک اولیه در چرخه حسابداری انجام میدهند . پس از آن با تحلیل و آنالیز رویدادهای مالی با هدف اندازه گیری هر رویداد چون بدهی ، سرمایه ، دارایی ، حساب هایی که بدهکار و بستانکار می شوند تعیین می گردد .

در مرحله سوم با صدور سند حسابداری جهت ثبت رویدادهای مالی به ترتیب تاریخ وقوع هر یک از آن ها با بستانکار و بدهکار کردن هر حساب مربوط به سند حسابداری و گرفتن مجوزهای لازم برای ثبت در دفاتر مالی انجام می شود .انتقال مبالغ بدهکار  و بستانکار حساب هایی که به دفتر کل باید منتقل شود. در نهایت با انتقال مبالغ حساب های معین از اسناد مالی حسابداری به حساب مربوط به دفتر معین، فعالیت هایی که باید در طول دوره مالی انجام شود در چرخه حسابداری به اتمام می رسد .

در حسابکاران می توانید فراخوان و آگهی های استخدامی کلیه سازمان و شرکت های حسابداری را جهت استخدام حسابدار مشاهده فرمایید . با تکمیل فرم اطلاعات و ارسال رزومه کاری می توانید جهت همکاری در زمینه حسابداری اقدام کنید .

و اما برای تکمیل چرخه حسابداری در پایان هر ماه نیاز است که حسابداران ترازهای آزمایشی دفترهای کل و معین را تهیه کنند . هدف از فعالیت هایی که حسابداران در پایان هر ماه انجام می دهند آزمون گردش عملیات حساب ها با مجموع ستون های بستانکار و بدهکار دفتر روزنامه می باشد .

در بخش سوم از تکمیل چرخه حسابداری مجموعه فعالیت هایی که در پایان دوره مالی هرساله باید صورت گیرد، انجام می شود . در این بخش چند مرحله مهم مالی که باعث بستن سال مالی است انجام می شود . به طور خلاصه می توان مجموعه مراحل مختلف فعالیت های مالی در پایان دوره ( سال ) را به این صورت عنوان کرد : تهیه تصویری از سود و زیان ترازنامه و صورت های مالی ،تهیه صورت حساب های ترازنامه و سرمایه ، بستن حساب های موقت به منظور هدف اصلاح حساب معین و کل .

نرم افزارحسابداری در چرخه حسابداری موسسه ها چه نقشی دارد؟

در صورتی که سازمان و شرکت های مشغول به کار مجهز به نرم افزار و ابزارهای کامپیوتری نباشند روند کار و تحقق مراحل بالا که بیان کردیم به کندی پیش خواهد رفت . تهیه گزارش و صورت های مالی از روی مدارک و اسناد به صورت دستی کاری بسیار زمانبر خواهد بود و امکان دارد که خطای انسانی ، کاهش دقت اطلاعات را در خروجی مالی یک سازمان به همراه داشته باشد .

 نرم افزار حسابداری مناسب می تواند ، بعد از ثبت اسناد در سیستم توسط کارمند مالی ، کلیه مراحل تهیه گزارش کار و صورت های مالی را در کوتاه ترین زمان بدون کوچکترین خطای انسانی انجام دهد و در پایان سال با بستن حساب های موقت و ثبت اسناد اختتامیه در زمان کوتاه عملیات پایان دوره را به اتمام رساند. برای کسب اطلاعات در مورد نرم افزارهای آموزشی مالی می توانید با کارشناسان و مشاورین باتجربه در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com