تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

شاید کسی بهتر از حسابدار بیمه یک شرکت اهمیت از مراقبت و نگهداری از دارایی و سرمایه شرکت را درک نکند . زمانی که موضوع دارایی مشتریان عنوان می شود، شرکت حسابداری بیمه است که آن ها را تحت پوشش خود قرار می دهد . دارایی ها می تواند کسب و کار ، وسیله نقلیه ، اعضای خانواده و خانه و هر چیزی که در زندگی مهم باشد را شامل می شود .شرکت های بیمه نیز با حسابداری دقیق و مناسب خود را در برابر مشکلات و آسیب های احتمالی بیمه می کنند .ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با روش کار حسابدار بیمه بیان کنیم،همراه حسابکاران باشید .

اهمیت آموزش حسابداری بیمه

دانش و آموزش حسابداری بیمه برای حسابداران شرکت اهمیت فراوانی دارد .صدور بیمه نامه ، شناسایی و تشخیص درآمد و هزینه ها ، هزینه خسارت و دستور پرداخت هزینه خسارت همگی از موارد مهم آموزش حسابدار بیمه می باشد . صورت و گزارش های مالی در حسابداری بیمه زمانی به درستی انجام می شود که در زمان تهیه و تنظیم آن ها علاوه بر رعایت اصول کلی حسابداری،به مقررات وقوانین حاکم بر فعالیت های موسسه نیز توجه کافی شود .برای تحقق این عملیات نیاز است که علاوه بر دانش ، حسابداران ارتباط و آموزش حسابداری بیمه و سایر رشته ها را در حد تشخیص آشنا باشند . برای انجام حسابداری بیمه ، افراد باید در مرحله اول به سازمان و شرکت های بیمه توجه کنند و با فعالیت های مختلف هر یک از آن ها آشنا باشند .

اهمیت حسابداری بیمه در شرکت های خدمات بیمه به دلیل فعالیت و پیچیدگی فعالیت بیمه و استفاده از صورت و گزارش های مالی تاثیر مستقیم بر تصمیم و تعیین خط مشی شرکت ها و موسسه های بیمه ایفا می کند . بیمه گر باید حساب افراد زیادی بیمه گذار و بیمه شده را نگهداری کند و در مواقع لزوم بتواند سوالات اعضای این شرکت را پاسخ دهد .هدف شرکت های بیمه گذار ارائه خدمات بیمه ای مانند تامین خسارت به بیمه گذاران در ازای دریافت بیمه تاسیس شده اند . شرکت های بیمه ای ، بیمه نامه های خود را به یکی از حالت های نقدی ، اقساطی صادر خواهند کرد .چنان چه بیمه نامه صادره تمام نقدی باشد ، بیمه گذار موظف به پرداخت بیمه به صورت نقدی خواهد بود .عملیات حسابداری بیمه به شرکت های بیمه و بیمه نامه های صادر شده براساس نوع سیستم مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می تواند به طور همزمان صدور بیمه نامه و بعد از آن صدور بیمه و انتقال اطلاعات از واحد صدور را به واحد حسابداری انجام دهد .

در زمان آموزش حسابداری تمامی هزینه هایی که بیمه گر باید در زمان صدور ، تمدید بیمه نامه و قراردادهای بیمه بپردازد طبق قوانین و استانداردهای حسابداری داده می شود .منبع درآمد مهم شرکت های بیمه از محل صدور بیمه و دریافت حق بیمه می باشد . در مقابل مهم ترین هزینه ای که در زمان وقوع حوادث به شرکت های بیمه تحمیل می شود هزینه خسارت می باشد . در زمان وقوع خسارت بعد از تعیین مبلغ هزینه خسارت دستور پرداخت بیمه صادر می گردد .بعد از دستور پرداخت بیمه مبلغ خسارت تعیین و پرداخت می گردد و سند پرداخت نیز ثبت خواهد شد . برای کسب اطلاع از فعالیت های حسابداری و اگهی های استخدام حسابدار می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید و با ارسال رزومه کاری خود شانس خود را برای استخدام در سازمان و شرکت های معتبر حسابداری امتحان کنید.

هدف از استاندارد28 حسابداری، تجویز روش های مختلف بیمه برای حق بیمه ، خسارت و بیمه های عمومی و افشای اطلاعات فعالیت ها در صورت های مالی شرکت و موسسه های بیمه است .سایر استانداردهای حسابداری در صورتی جهت فعالیت های بیمه عمومی کاربرد دارند که توسط این استاندارد جایگزین نشده باشند .در صورت پرداخت اقساطی حساب بدهکاران بیمه یا دریافتنی بدهکار و حساب درآمد حق بیمه یا حساب حق بیمه بستانکار می شود . در زمان دریافت اقساط حساب بانکی بدهکار و حساب اسناد دریافتنی بستانکار خواهد شد . افزایش شعبه های بیمه خصوصی در کشور و گسترش کسب و کار برای نمایندگان مشکلات زیادی را به همراه دارد .معمولا نمایندگان بازاریاب های خوبی هستند و مهارت های مذاکره خود را تقویت می کنند . بخش مهم حسابداری بیمه بر عهده شعب بیمه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانی با مشاورین ما در تماس باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com