تاریخ شمسی : 1403/2/7 تاریخ میلادی : 4/26/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

در گذشته افراد با استفاده از یک چرتکه و قلم و یکی دو دفتر حساب دخل و خرج یک واحد اقتصادی را ثبت و بررسی می کردند . امروزه با پیشرفت نسل جدید تکنولوژی به جای چرتکه از کامپیوتر و ماشین حساب استفاده می کنند . نیاز روز افزون سازمان ها و موسسات به اطلاعات صحیح در زمان تصمیم گیری های مهم مدیران موضوعی اجتناب ناپذیر می باشد .سیستم اطلاعات حسابداری یکی از مهم ترین زیرمجموعه های سیستم اطلاعات مدیریت است .اطلاعات حسابداری از لحاظ کیفیت باید به گونه ای باشد که در زمان تصمیم گیری های مهم از آن استفاده شود . اهمیت حسابداری به دلیل آن که اطلاعات حسابداری را به صورت خلاصه از میان انبوهی از اطلاعات باید استخراج گردد و برای استفاده کنندگان معنا نیز داشته باشد ، اهمیت دارد .

اهمیت حسابداری در سازمان و شرکت ها

اهمیت حسابداری و تاثیر آن در جمع آوری اطلاعات دقیق مالی ، تجزیه و تحلیل اطلاعات برای توسعه پایدار دولت و سازمان ها و سایر مشاغل اهمیت زیادی دارد .اطلاعات مالی معمولا توسط نظام های حسابداری گزارش می شود .اکثر کسب و کارها برای رسیدن به موفقیت به یک مدیریت صحیح مالی احتیاج دارند . حسابداری از موارد بسیار مهم و اصلی در کسب و کار در حال رشد می باشد و از فواید اهمیت حسابداری در یک مجموعه و سازمان می توان به شناسایی مشتری های بدحساب و بودجه بندی دقیق و آگاهی از تغییرات موجود در بازار و بررسی هزینه و درآمدهای حاصل از فروش اشاره کرد .

استفاده از سیستم حسابداری قابل اعتماد و موثر می تواند به مدیریت مالی در شرکت ها و سایر مشاغل کمک فراوانی بکند .اگر نمی توانید حسابدار تمام وقت را برای شرکت استخدام کنید ، می توانید از استخدام حسابدار به صورت پاره وقت استفاده کنید .حسابدار در ارائه گزارش های مالی سازمان و شرکت و طراحی سیستم منظم مالی کمک خواهد کرد .با استخدام حسابدار و کارشناس مالی کاربلد در مدیریت هزینه ها و توازن برقرار کردن بین آن ها به شما کمک خواهد کرد .همه این موارد جزء وظایف اصلی و اصول اولیه حسابداری می باشد . حسابدار با بررسی صورت حساب های ترازنامه ، درآمد کل و حقوق صاحبان سهام نقش مهمی را در تصمیم گیری ، برآورد شکست و تعیین موفقیت یک مجموعه را ایفا خواهد کرد . همه ی این موارد اهمیت حسابداری در سازمان و شرکت های بزرگ و کوچک را بیان می کند . برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با شاخه های مختلف حسابداری و اطلاع از فراخوان استخدام حسابدار می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید .

حسابداری فعالیتی حرفه ای – اجتماعی است که شامل منابع انسانی و غیرانسانی می شود .برای کسب و کار کوچک استفاده از یک حسابدار باتجربه و تهیه صورت های مالی و استفاده از نرم افزارهای حسابداری ضروری است.مدیران قبل از هر تصمیمی می توانند با حسابداران خود مشورت های لازم را داشته باشند.

اهمیت حسابداری در کسب و کار

حسابداری مهم ترین قسمت از یک کسب و کار است ، که از طریق سیستم اطلاعاتی که شامل ثبت ، طبقه بندی و گزارش صورت های مالی می باشد اطلاعات لازم را در اختیار افرادی که نیاز به اطلاعات حسابداری دارند می گذارد . حسابداری شامل فرآیند ثبت و جمع آوری ، طبقه بندی و خلاصه کردن اتفاق های اقتصادی به صورت اسناد و مدارک مستند می باشد .

وظیفه یک حسابدار نظارت و کنترل تمامی موقعیت های مالی سازمان و شرکت می باشد .کمک به رشد و توسعه مالی و اقتصادی کشور . در مورد کاهش هزینه و افزایش و بهبود درآمد و سود پیشنهادهای خوبی را بیان خواهد کرد . هزینه ها و مخارج سازمان و شرکت را مدیریت و هزینه های اضافی را از ضروری تفکیک می کند . توانایی مدیریت و سرمایه گذاری در بلند مدت را دارد .

سازمان و شرکت ها برای فعالیت های کسب و کار معمولا از حسابداری مالی و مدیریت استفاده می کنند . حسابداری مدیریت وظیفه کنترل و بررسی هزینه های کسب و کار و تقسیم کردن آن ها به خدمات و کالای ارائه شده توسط شرکت مربوطه را بر عهده دارد ، اما حسابداری مالی گزارشات مالی را طبق اطلاعات مالی سازمان و شرکن مورد تهیه می کند و براساس گزارشات مالی تصمیماتی در زمینه کسب و کار و سرمایه گذاری استفاده می شود .

اگر قصد فعالیت در رشته حسابداری را دارید،جهت اطلاع از فراخوان و آگهی های جذب نیرو به وبسایت حسابکاران مراجعه نمایید .  

با تشکر از همراهی شما در این مقاله از سایت حساب کاران در صورتی که یک سایت حرفه ای جهت استخدام حسابدار میخواهید حتما به آگهی های سایت مراجعه کنید.

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com