تاریخ شمسی : 1403/2/6 تاریخ میلادی : 4/25/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

ابتدا تعریف کلی از حسابرسی داخلی را برای شما داریم . حسابرسی داخلی سیستم کنترلی می باشد که مدیران سازمان و شرکت ها برای مشخص شدن عملیات مالی و کیفیت هزینه ها ،اطلاع از وضعیت مالی شرکت یا سازمان آن را با دقت انجام می دهند . اهمیت حسابرسی داخلی به این دلیل بالاست که حسابرس داخلی اختیار دسترسی به کلیه اسناد و مدارک مالی و حتی غیر مالی سازمان را دارد و هم چنین می تواند با مدیران ارشد سازمان نیز ارتباط داشته باشد .

اهمیت حسابرسی داخلی در سازمان ها

حسابرسی داخلی با کنترل منابع مالی در سازمان و شرکت ها انجام می شود تا از بروز مشکلات و اشتباهات مالی و عواقب آن جلوگیری کند . اهمیت حسابرسی داخلی به خاطر آن است که به سازمان و شرکت ها کمک کند تا اهداف مدنظر خود را که ایجاد نظام یکپارچه و برنامه ریزی منظم در بخش مالی است ، برای ارزیابی و بهبود کارایی مدیریت و کنترل آن ها بررسی کند .برای اطلاع از آزمون های استخدامی و آگهی سازمان و شرکت های مختلف می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

حسابرسی داخلی به بررسی رعایت الزامات قانونی در سازمان ها می پردازد و چنان چه این الزامات به درستی انجام نشده باشند و یا ناقص انجام شده باشند را پیدا کرده و رفع می کند . اهمیت حسابرسی داخلی این است که تمامی سوء استفاده های مالی را شناسایی کرده و از ضرر و زیان بیش تر جلوگیری می کند . علت انجام و اهمیت حسابرسی داخلی ، شناسایی محل هایی از منابع مالی است که در حال از بین رفتن بیهوده می باشد و به مدیران ارشد مالی جهت جلوگیری و متوقف کردن هر یک از آن ها گزارش های لازم را می دهد .

حسابرسی داخلی تنها وظیفه شناسایی انحرافات مالی را ندارد بلکه سایر اشتباهات و انحرافات مالی سازمان ها را که می تواند ضررمالی برای شرکت داشته باشد را شناسایی می کند . حسابرسی داخلی آموزش حسابرداری را تکمیل می کند .چرا که حسابرسی داخلی از خدمات حسابرسی بوده و آن می تواند می تواند یکی از افراد مالی سازمان باشد . حسابرس باید اطلاع  و آگاهی کافی از انواع حسابداری را داشته باشد . به طور کلی اهمیت حسابرسی داخلی مربوط به فعالیت مطمئن ، مستقل و تضمین و مشاوره ای می باشد که جهت بهبود عملیات سازمان طراحی خواهد شد .

دلایل اهمیت حسابرسی داخلی سازمان

مدیران برای کنترل و بررسی منابع مالی سازمان و جلوگیری از اشتباهات از حسابرسی داخلی در سازمان استفاده می کنند .در حسابرسی داخلی کلیه امور مالی و هزینه های مربوطبه شرکت و سازمان ها بررسی و سوء استفاده های احتمالی را شناسایی می کند . حسابرسی داخلی کمک فراوانی به حسابداری صحیح شرکت می کند .مدیران و صاحبان کسب و کار معتقد هستند که حسابرسان داخلی منبع ارزشمند برای دستیابی به اهداف کلی و تقویت کنترل داخلی سازمان ها محسوب می شوند .

دلایل اهمیت ویژه حسابرس داخلی در سازمان و شرکت های مختلف شامل مواردی می شود که در این جا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد . با حسابرسی داخلی کلیه امور تجزیه و تحلیل می شود و شرکت به سمت فرصت های بهتر سوق داده می شود .با حسابرسی داخلی گزارشات حسابداری و امور مالی طبق استاندارد انجام می شود . به بهترین نحو کنترل و بررسی امور مالی داخلی سازمان انجام می شود . بخشنامه و قوانین و آئین نامه ها رعایت می شوند . پیشگیری از ضرر و زیان مالی و شناسای منابع مالی درحال هدر رفتن . کیفیت هزینه ها مشخص و از دارایی و منابع موجود در سازمان حفاظت می کنند .شناسایی سوء استفاده های سازمان و جلوگیری از انحرافات مالی شرکت . برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با استخدام حسابدار و حسابداری کاربردی و حسابرسی داخلی می توانید با مشاورین و کارشناسان مجموعه حسابکاران در تماس باشید .

مراحل حسابرسی داخلی در سازمان

برای انجام حسابرسی داخلی بایستی یک سری مراحل مختلف مهم انجام شود . از آماده سازی تا اجرای کار و برنامه ریزی همگی از مراحل مهم و دارای اهمیت حسابرسی داخلی می باشد .کسانی که برای حسابرسی داخلی از افراد مالی سازمان استفاده می کنند باید در ابتدا مراحل آماده سازی را انجام دهند که شامل : برگزاری جلسه و انتخاب تیم حسابرسی و هیئت مدیره ، برنامه ریزی مقدماتی و تامین بودجه مورد نیاز ،تعیین خطوط و مراحل مختلف گزارش و در نهایت آغاز حسابرسی داخلی می شود .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com