تاریخ شمسی : 1403/2/5 تاریخ میلادی : 4/24/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابرسی مستقل به آن گونه از حسابرسی گفته می شود که توسط اشخاص یا شخص مستقل از شرکت مورد نظر انجام می شود . حسابکاران در این مقاله قصد دارد به توضیحاتی در مورد حسابرسی مستقل و اهمیت آن در حسابداری بپردازد .

اهمیت حسابرسی مستقل در حسابداری

امروزه اکثر حسابداران در سراسر دنیا با تاسیس موسسه های حسابداری با استخدام حسابدار باتجربه و متخصص در این زمینه به انجام امور حسابداری به صورت مستقل می پردازند . اظهارنظر در مورد صورت های مالی و چگونگی جریان امور مالی و ارزیابی مستقل آن و فعالیت های مختلف سازمان در زمینه حسابداری از جمله وظایف حسابرسی مستقل می باشد .

به طور کلی حسابرس مستقل به شخصی گفته می شود که کلیه امور مالی و حسابداری یک شرکت یا سازمان را با دریافت  حق و حقوق خود انجام می دهد . حسابرسی به طور خلاصه و مفید به بازرسی تمامی مدارک و اسناد مالی و حسابداری به منظور پیداکردن اشتباه و تقلب در آن انجام می شود . به طور کلی حسابرس به بررسی حساب های مالی و اسناد حسابداری و انطباق آن ها با اصول حسابداری و قانون و مقررات موجود می پردازد .

حسابداری و حسابرسی شباهت های زیادی با یکدیگر دارند . حسابرسی مستقل در واقع کار حسابداران را در واحد مالی یک شرکت یا سازمان بررسی کرده و نتیجه کار خود را به سهامداران، هیات مدیره ، بانک  و .. گزارش می دهد .هدف از حسابرسی مستقل بررسی گزارش و صورت های مالی که آیا براساس استاندارد و اصول حسابداری تهیه شده اند یا خیر .

مهارت های مورد نیاز حسابرسی مستقل

برای انجام کلیه امور حسابرسی مستقل باید در زمینه تحلیل و محاسبات اطلاعات حسابداری مهارت بالایی داشته باشید .البته امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و سیستمی شدن اطلاعات مالی و حسابداری، حسابرس باتجربه و کارآمد باید براساس اصول و فنون حسابداری و حسابرسی تسلط کافی به نرم افزارهای حسابداری و مالی داشته باشد . همچنین مهارت های ارتباطی ، نوشتاری ، کلامی را به خوبی آموزش دیده باشد . افراد به عنوان حسابرس مستقل باید بسیار منظم و دقیق باشند و توجه کافی به جزئیات را داشته باشد .

حسابرسان در یک تقسیم بندی کلی به دو گروه حسابرس مستقل و حسابرس داخلی تفکیک می شوند .حسابرسی داخلی در واقع کارمند واحد رسیدگی هستند که میان هیات مدیره و مدیر عامل رابط بوده و به طور هفتگی ، ماهیانه و سالیانه گزارشات مالی خود را ارائه می دهند .این دسته از حسابرسان در حقیقت عملیات حسابرسی داخل واحد کسب و کار را رسیدگی کرده و به مدیر عامل اطلاع می دهند .

حسابرسان مستقل ، افرادی هستند که در موسسه های حسابرسی فعالیت می کنند و طبق قرارداد میان موسسه و شرکت یا سازمان ، فعالیت حسابداری و عملیات مالی واحد تجاری و کسب و کار را براساس اصول و قوانین حسابداری بررسی و رسیدگی می کنند و پس از تهیه گزارش آن را به صاحبان سهام ارائه می کنند .در واقع حسابرسی مستقل رابط میان هیات مدیره و صاحبان شرکت می باشند . در کشور ایران سازمان حسابرسی، به عنوان سازمان دولتی حسابرسی که در کنار سایر موسسه های حسابرسی خصوصی و دولتی فعالیت خود را ادامه می دهند .

مجموعه حسابکاران فراخوان و آگهی های استخدامی حسابداری سازمان ، شرکت های خصوصی حسابداری را در وبسایت خود به منظور استخدام حسابدار در این شرکت و سازمان ها قرار می دهد . برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید .

ساعات کاری حسابرسان همانند حسابداران به صورت تمام وقت و پاره وقت می باشد . حسابرسان می توانند در دفتر یا شرکت مورد نظر کار کنند . ساعات کار حسابرسان در زمان های خاص چون آخر سال بیشتر از بقیه زمان ها می باشد ، دلیل کار زیاد در زمان های خاص این است که حسابداران و حسابرسان باید گزارش های مالی و حسابرسی خود را به مدیران و صاحبان سهام ارائه دهند .

آشنایی با وظایف حسابرس

  • رسیدگی و بررسی حساب های شرکت به منظور مطابقت با مقررات و قوانین مالی حسابداری و اطمینان از درست بودن آن ها .
  • تحلیل و آنالیز آمار و ارقام جهت کنترل و رسیدگی هر چه بیش تر فعالیت های حسابداری و اطمینان از درست بودن گزارش های مالی توسط تیم حسابداری .
  • ارزیابی سیستم گزارش مالی به منظور اطمینان از عملکرد آن ها و ایجاد ارتباط کاری مناسب با مشتریان
  • ارائه نظرات و پیشنهادات مفید به منظور توسعه و پیشرفت سازمان یا شرکت و جلوگیری از خطا و اشتباه و سوء استفاده مالی توسط کارکنان شرکت یا سازمان
همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com