تاریخ شمسی : 1403/2/6 تاریخ میلادی : 4/25/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

صورت جریان وجوه نقد ، فعالیت و عملکرد یک کسب و کار را نشان می دهد .جریان های نقدی در کسب و کار ، شبیه اقیانوس می باشد .پرداخت هزینه در این سیستم جاری بوده و بازدهی شسته خواهد شد . پول در کسب و کار معمولا درحال جذر و مد می باشد .افراد بهتر است جریان نقدی را دسته بندی کنند تا مدیریت وجوه نقد در آن کنترل شود . حسابکاران قصد دارد در این مقاله به موضوع تنظیم و کنترل صورت جریان وجوه نقد بپردازد .

اهمیت صورت جریان وجوه نقد

صورت جریان وجوه نقد ، نمایش تغییرات پول ی همان وجوه نقد در کسب و کار می باشد . به بیانی دیگر فعالیت های یک کسب و کار در صورت وجوه نقد نمایش داده می شود . یکی از سرفصل های آموزش در حسابداری صنعتی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی ، صورت جریان وجوه نقد می باشد. فعالیت های عملیاتی ، سرمایه گذاری و تامین مالی ، بازده سرمایه گذاری و سود پرداختی ، مالیات بردرآمد از منابع اصلی و اساسی جریان ورودی و خروجی وجوه نقد است .

تنظیم صورت جریان وجوه نقد

کسب و کار جریانی از فعالیت هایی مانند درآمد حاصل از ارائه خدمات و فروش محصولات ،دریافت سود سهام و سایر وجوه دریافتی را به نمایش می گذارد . فعالیت های عملیاتی در دو بخش روش مستقیم و روش غیر مستقیم تقسیم بندی می شوند . انتخاب روش با توجه به اطلاعات مورد نیاز از صورت جریان وجوه نقد در ارتباط است . در روش مستقیم ، اطلاعات سرمایه و جریان فعالیت های عملیاتی نمایش داده می شود اما در روش غیرمستقیم کمی پیچیدگی وجود دارد.

با درآمد خالص و عواملی که در کاهش ارز در ارتباط هستند ، تنظیم صورت جریان وجوه نقد شروع می شود .جریان های نقدی که با مالیات در ارتباط هستند برای کاربران مالی ، اهمیت بالایی دارد .جریان های نقدی که با مالیات بر درآمد در ارتباط است در سرفصل های جداگانه صورت جریان وجوه نقد نمایش داده می شود . از دیگر فعالیت هایی که در تنظیم جریان وجوه نقد تاثیرگذار است، فعالیت های تامین مالی می باشد . فعالیت های سرمایه گذاری معمولا واگذاری سرمایه و دارایی بلند مدت را شامل می شوند .این فعالیت ها شامل جریان های مربوط به فروش سرمایه گذاری کوتاه مدت ، بلند مدت و مشهود و نامشهود به اشخاص مستقل از واحد تجاری خواهد شد .

برای اطلاع از فراخوان های آزمون استخدامی و آگهی های استخدام حسابدار به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید . با ارسال رزومه و تکمیل فرم درخواست همکاری می توانید با شرکت های معتبر حسابداری در ارتباط باشید .

طراحی و بررسی جریان وجوه نقد  

اطلاع از روند فعالیت ها در کسب و کار و هم چنین چگونگی صرف هزینه ها با بررسی ماه های گذشته امری مهم و ضروری در حسابداری مالی یک شرکت یا سازمان می باشد . به همان اندازه برنامه ریزی و داشتن چشم انداز برای آینده و اطمینان پیدا کردن از منابع مالی جهت تحقق تعهدات در آینده بسیار مهم خواهد بود .کنترل هزینه ها و برنامه ریزی برای سوددهی بیش تر بسیار اهمیت دارد . پیش بینی برای اینده تا حدودی تصمیم گیری در آینده را برای مدیران و سرمایه گذاران شرکت ها و سازمان های مختلف کمک خواهد کرد .به عنوان مثال چنان چه هزینه های خروجی از هزینه های ورودی بیش تر باشند ، باید هزینه ها قطع شوند یا در صورتی که پول نقد برای صورتحساب ها کافی نباشد باید راه حل مناسبی جهت افزایش سرمایه و پرداخت آن ها در نظر گرفته شود .

کلام پایانی

استفاده از وجه نقد برای متعادل نگه داشتن شرکت یا کسب و کار ضروری است . اطلاع از موضوع اینکه پول ها از چه راه می آیند و کجا مصرف می شوند ، می تواند مدیران را در انجام تعهدات مالی خود کمک کنند .می توان از صورت جریان وجوه نقد استفاده کرد و موضع سازمان یا شرکت در قبال وجه نقد مشخص خواهد شد . حسابکاران مجموعه ای است که به افراد جهت پیدا کردن شغل مناسب حسابداری کمک می کند .کلیه اطلاعیه ها و فراخوان آزمون های استخدامی در این سایت به نمایش گذاشته می شود .برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد استخدام حسابدار و نحوه ارسال رزومه و شرکت در آزمون های استخدامی حسابداری سازمان و شرکت ها می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com