تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

اصول حسابداری به مجموعه ای از قواعد و اصولی که تمامی حسابداران از آن ها به عنوان الگو و روش کار در همه مراحل مختلف حسابداری استفاده می کنند .در علم و رشته حسابداری جهت ثبت گزارش های مالی ، دستورالعمل های مشخص و روشنی نیاز است که به طور کلی این دستورالعمل ها را اصول حسابداری می نامند .

آشنایی با مفاهیم و اصول حسابداری

حسابداری براساس اصول تشکیل شده ای که افراد این قوانین را با نام اصول حسابداری می شناسند ، انجام می شود .آشنایی با مفاهیم و اصول حسابداری به افراد کمک می کند ، تا عمل حسابداری را بهتر بشناسند و ارتباط بهتری با آن برقرار کنند و درک عمیقی از بخش های مختلف آن داشته باشند . برای کسب اطلاع از مفاهیم و اصول حسابداری تا انتها مقاله همراه ما باشید و برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با استخدام حسابدار به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

اصول حسابداری به طور کلی شامل مواردی می باشد که اطلاع از آن ها برای هر حسابداری امری ضروری است . قیمت تمام شده ، افشای حقایق ، قابل اعتماد بودن ، ثبات رویه ، قابلیت مقایسه ، وضع هزینه های همان دوره و .. همگی از اصول ضروری در رشته حسابداری محسوب می شوند که دانستن آن ها برای افرادی که علاقه به رشته حسابداری دارند امری ضروری است.

اصل درآمد Revenue principle)(

اصل درآمد یا اصل تحقق یکی از اصول مهم حسابداری می باشد که بیان می کند درآمد زمانی به دست خواهد آمد که فروش انجام شده باشد . فروش نیز زمانی محقق می شود که محصول و خدماتی فراهم شده باشد . زمانی که صحبت از فروش کالا باشد ، از عناصر کلیدی اصل درآمد این است که درآمد زمانی به وجود می آید که مالکیت کالا به صورت قانونی از فروشنده به خریدار منتقل شده باشد .نکته مهم دیگری که در اصل درآمد وجود دارد این است که درآمد با جمع کردن پول به صورت نقد حاصل نمی شود .

اصل هزینه ( Expense principle)

اصل هزینه زمانی اتفاق می افتد که کسب و کار خدماتی را دریافت و یا از محصولات استفاده می کنند .در حقیقت منظور از اصل هزینه وجه متقابل اصل درآمد می باشد .به زبانی ساده می توان بیان کرد که زمانی که محصولی را دریافت می کنید به این معنی است که هزینه ای به شما تحمیل شده است و در مورد دریافت خدمات نیز همین گونه می باشد زمانی که خدماتی را دریافت می کنید هزینه ای را بابت دریافت خدمات باید پرداخت کنید .

اصل بهای تمام شده (Cost principle )  

در اصل بهای تمام شده ،مقادیر در سیستم های حسابداری با استفاده از بهای تمام شده اندازه گیری می شود .برای مثال چنان چه افراد دارای کسب و کاری هستند و این کسب و کار دارای ساختمانی می باشد ، ساختمان طبق اصل بهای تمام شده در بخش های تمام شده و ترازنامه ها قرار می گیرد .

اصل عینیت (objectivity principle )

در این اصل بیان می شود که در ارائه گزارش های حسابداری باید از داده های عینی ، سنجیدنی و واقعی استفاده شود .به بیانی دیگر ، حسابداران ، گزارش ها و سیستم های حسابداری را دقیق و بدون تکیه بر ذهنیت خود ارائه دهند .حسابدار باید از داده های عینی خود به جای داده های ذهنی در همه جا استفاده کند و حتی زمانی که داده های عینی نتیجه مطلوبی نداشته باشد و داده های ذهنی بهتر باشند .

به طور خلاصه در مورد سایر اصول حسابداری می توان گفت که در اصل تطابق، هزینه های انجام شده در جهت ایجاد درآمد باید به حساب دوره ای منظور گردد .بسیاری از هزینه های صورت گرفته در دوره جاری مطابق اصل تطابق به خاطر داشتن منافعی تحت عنوان دارایی در صورت های مالی و دفاتر ثبت و تهیه می گردد . در اصل افشا کلیه وقایع و رویدادهای مالی ضروری مربوط به واحد تجاری باید به صورت کامل و مناسب بیان شود .این اصل بر کلیه ی گزارش های مالی تاثیر دارد و واحد های تجاری مجبور به تهیه اطلاعات مورد نیاز می نماید . اطلاعات می تواند در متن صورت های مالی و یا یادداشت های همراه با صورت های مالی بیان گردد  .

همان گونه که می دانید اطلاع به موقع و دقیق از فراخوان های جذب نیرو ، آگهی های استخدامی مهم ترین گام در پیدا کردن شغل مناسب می باشد ،جهت کسب اطلاعات دقیق از اخبار و آگهی های جذب نیرو به وبسایت حسابکاران جهت استخدام حسابدار مراجعه نمایید .

 در سایت حساب کاران مقالات بسیار زیادی جهت تکمیل تجربه شخصی وجود دارد، حتما این مقالات را مطالعه کنید

 

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com