تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

آنالیز و تجزیه و تحلیل صورت های مالی سازمان و شرکت ها به مدیران در پیدا کردن مشکلات و فرصت هایی که شرکت با آن رو به رو خواهد بود ، کمک می کند .گزارش های مالی شرکت نبص سلامت سازمان و شرکت ها هستند . با آموزش روش تجزیه و تحلیل صورت های مالی مدیران می توانند به این نتیجه برسند که شرکت توانایی پرداخت هزینه های مختلف ، بدهی و افزایش سرمایه گذاری خود جهت توسعه کسب و کار دارد یا خیر. ما در این مقاله به برخی از روش های تجزیه و تحلیل صورت های مالی شرکت و سازمان ها را برای شما عزیزان می پردازیم .

روش های تجزیه و تحلیل صورت های مالی

در دوره های مقدماتی آموزش حسابداری با روش های تجزیه و تحلیل صورت های مالی آشنا خواهیم شد .یکی از روش های آنالیز صورت های مالی در شرکت ها مطالعه و حل اطلاعات و داده های مالی می باشد .گزارش های درآمد و ترازنامه می تواند اطلاعات مفیدی درباره وضعیت مالی شرکت ها از گذشته تا به امروز در اختیار مدیران و حسابداران باتجربه بگذارد .در روش های آنالیز صورت های مالی سازمان ها بیش تر تجربه مشاهداتی  و کیفیت آماری قابل اندازه گیری استفاده می شود .افراد علاقه مند به حرفه حسابداری می توانند با شرکت در دوره های آموزش حسابداری کاربردی و مقدماتی کلیه روش های تجزیه و تحلیل صورت های مالی را یاد بگیرند . و به صورت کاربردی و عملی از این روش ها در حوزه کاری خود استفاده کنند .

آنالیز صورت های مالی به صورت افقی چگونه انجام می شود ؟ در تجزیه و تحلیل صورت های مالی به صورت افقی می توان به این مسئله پی برد که چه تغییراتی در ساختار یک شرکت در طول زمان اتفاق افتاده است .در آنالیز گزارش های مالی به صورت افقی اطلاعات شرکت ها از دو یا چند سال قبل مقایسه می شود .در این روش می توان با مقایسه درصد و ارقام موجود، تفاوت های مالی میان یک سال با سال دیگر را به راحتی پیدا کرد .

تجزیه و تحلیل صورت های مالی به صورت عمودی شامل محاسبه درصدهای گزارش های مالی که ارقام به صورت عمودی ذکر شده است بررسی می شود .آنالیز عمودی صورت های مالی ترکیب تزارنامه را نشان می دهد . تجزیه و تحلیل گزارش های مالی به شرکت ها کمک می کند که چگونه خود را از لحاظ مالی تامین کنند و دلایل تفاوت در ترکیب ترازنامه شرکت با شرکت های مشابه و هم چنین استفاده از چه نوع ترکیب دارایی در شرکت کمک خواهد کرد .در این روش از آنالیز صورت های مالی بدون در نظر گرفتن زمان، گزارش مالی بررسی می شود .این مسئله به این معناست که در تجزیه و تحلیل گزارش های مالی به صورت عمودی بدون مقایسه با ماه و سال های دیگر بررسی های لازم انجام می شود .

تجزیه و تحلیل نسبت از ابزارهای تجزیه و تحلیل صورت های مالی می باشد. این روش از آنالیز صورت های مالی ارتباط میان دو عدد را در گزارش های مالی نشان می دهد .ارزیابی عملکرد گذشته و وضعیت مالی شرکت در حال را بررسی می کند .اطلاعات به دست آمده این امکان را به شما می دهد که در مورد نتایج آینده شرکت پیش بینی های لازم را داشته باشید .چند نوع آنالیز نسبت وجود دارد که می توان در تجزیه و تحلیل صورت های مالی از آن ها استفاده کرد . و در آخر با روش تجزیه و تحلیل روند گذشته و ارزیابی آن می توان به این نتیجه رسید ، که روند ادامه پیدا کند یا مسیر را تغییر داد . آنالیز روند صورت های مالی اطلاعات مفیدی درباره رشد و عملکرد شرکت ارائه می هد . این روش از آنالیز در سال اول راه اندازی کسب و کار شروع می شود . سال اول کسب و کار سال پایه نامیده می شود .تجزیه و تحلیل روند بسیار مهم است و در طولانی مدت تغییرات مهم در ماهیت کسب و کار را نشان می دهد . از طریق ارزیابی و بررسی این روش از آنالیز گزارش های مالی می توان فهمید که نسبت در حال افزایش یا کاهش و حتی ثابت باقی می ماند . با مشاهدات می توانیم نشانه و مشکلات مدیریت خوب را به راحتی پیدا کنیم .

برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون و فراخوان های آزمون استخدام حسابدار می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com