تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری شرکتی شاخه ای از رشته حسابداری می باشد که به بررسی و کنترل حساب های شرکت می پردازد . از وظایف مهم حسابداری شرکتی می توان به آماده سازی حساب نهایی ، گردش صورت وجوه نقدی ، تحلیل و بررسی و تفسیر نتایج مالی شرکت و آماده سازی ترازنامه ها بیان کرد .

عملکرد حسابداری شرکتی و مدیریتی

حسابداری شرکتی فرآیند ثبت ، خلاصه سازی و تهیه گزارش در کسب و کار می باشد تا از عملکرد و وضعیت مالی شرکت تصویر دقیقی مجسم سازد . هدف اصلی حسابداری شرکتی تهیه صورت و ترازنامه های مالی است که به صورت سود و زیان ، کارکردهای عملیاتی شرکت را در طول یک دوره خاص مشخص می کند . اظهارات به صورت سه ماهه ، سالانه طبق اصول مورد قبول حسابداری برای اشخاص خارجی چون مدیران ، مقام های مالی و سرمایه گذاران  تهیه و ارائه می گردد.

تفاوت حسابداری مدیریتی و حسابداری شرکتی

تفاوت مهم و اصلی بین حسابداری شرکتی و مدیریتی در این است که هدف از حسابداری مالی تهیه اطلاعات برای افرادی که در خارج از سازمان هستند اما در مورد حسابداری مدیریتی ، هدف از انجام آن کمک به مدیرانی که درون سازمان هستند و در تصمیم گیری های خود از حسابداری مدیریتی کمک می گیرند . حسابداری شرکتی از این لحاظ با حسابداری مدیریتی متضاد بوده چون حسابداری مدیریتی معمولا برای تصمیم گیری های داخلی بدون در نظر گرفتن قوانین استاندارد صادر می شود ، اما در حالیکه از حسابداری مالی برای تهیه گزارش و اطلاعات برای افرادی که خارج از سازمان هستند و دخالتی در امور روزانه شرکت ندارند مورد استفاده قرار می گیرد .

در حسابداری مدیریتی اطلاعات حسابداری جهت کمک به تصمیم گیری مدیران  در کسب و کار فراهم خواهند کرد .برای اینکه گزارش و صورت های مالی به درستی و به طور مدام عملکرد مالی را گزارش دهند ، باید طبق استانداردهای حسابداری آماده شوند . از این استانداردها به عنوان اصول حسابداری که به صورت GAAP خوانده می شود ، پذیرفته می شوند .این اصول اعتبار قابل توجهی را دارا می باشد .

مزایای حسابداری شرکتی

حسابداری شرکتی کمک می کند تا شرکت ها را در بازار رقابت قرار دهد . اما در مورد حسابداری مدیریتی از داده ها جهت توسعه فرآیندهای برنامه ریزی مالی و بودجه و تصمیم گیری کمک خواهد کرد .حسابداری شرکتی و مدیریتی به دلیل همپوشانی قابل توجه بین آن ها کنترل مدیران مالی و حسابداران را دارد تا اطلاعاتی دقیق و کارآمد در سازمان به وجود آید . سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی برای استخدام حسابدار با آگهی و فراخون های عمومی به دنبال پیدا کردن فردی مناسب برای انجام امور مالی خود هستند ، حسابکاران محیطی را برای علاقه مندان به این رشته فراهم کرده است تا با ارسال رزومه و اطلاع از اخبار و آگهی های جذب نیرو ، جهت استخدام اقداماتی را داشته باشند .      

فواید و هزینه های حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریتی در مقایسه با حسابداری شرکتی ، رشته جدیدی محسوب می شود ، که به وسیله آن روش های جدیدی جهت تهیه اطلاعات برای کمک کردن به مدیران می باشد . اطلاعات نیز همانند کالا می توانیم خریداری و استفاده کنیم . این اطلاعات می تواند کیفیت خوب یا نامناسبی داشته باشند و یا سرموقع یا با تاخیر ارائه شوند .تهیه اطلاعات همانند سایر خدمات و کالاها هزینه و فوایدی را به همراه خواهد داشت . هزینه تهیه این اطلاعات در سازمان ها و شرکت های خصوصی معمولا شامل مزایا و حقوق کارکنان حسابداری مدیریتی ، هزینه های مربوط به خرید ، زمان صرف شده ، درک و استفاده از اطلاعات می باشد .از فواید اطلاعات می توان به بهبود تصمیم گیری ف برنامه ریزی موثر و کارایی بهتر و بیش تر عملکرد و کنترل و در پایان ایجاد صرفه اقتصادی برای سازمان به همراه خواهد داشت.

اهداف کلی حسابداری مدیریتی

  • ارزیابی عملکرد
  • شناسایی و بهبود فعالیت های حسابداری در سازمان
  • ارائه پیشنهاد جهت بهبود عملیات حسابرسی و اقدامات اصلاحی
  • بررسی و ارزیابی ، تحلیل گزارشات ، بررسی معاملات را دقیق انجام می دهد.

می دانید  که اطلاع به موقع و دقیق از فراخوان های جذب نیرو ، آگهی های استخدامی مهم ترین گام در پیدا کردن شغل مناسب می باشد ، با مراجعه به وبسایت حسابکاران و ارسال رزومه کاری خود می توانید سریعا شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید .برای کسب اطلاعات دقیق از اخبار و آگهی های جذب نیرو به وبسایت حسابکاران جهت استخدام حسابدار مراجعه نمایید .

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com