تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری عمومی شاخه ای از حسابداری است که با طیف وسیعی از مشتریان برای بررسی اسناد مالی، گزارش ها ، مشاوره و افشای اطلاعات از منظر خارجی کار می کند . حسابداران عمومی هم چنین از تهیه صورت های مالی برای تضمین نمایش منصفانه از نتایج ، وضعیت مالی و جریان نقدی شرکت ها پشتیبانی می کنند. در واقع ، یک حسابدار عمومی قصد دارد اسناد مالی ، گزارش ها و افشای اطلاعات را از منظر خارجی بی اعتبار کند .

اگر چه وظایف شغلی براساس تخصص ، مانند حسابداری مالی یا حسابداری قانونی متفاوت است ، برخی از وظایف مانند  اطمینان از صحت اسناد مالی ، کار با بودجه و ارائه مشاوره مالی مشترک می باشند . مدرک لیسانس در حسابداری برای اکثر مقاطع مورد نیاز است .

حسابداری عمومی چیست  ؟

حسابداری عمومی به یک کسب و کار اشاره دارد که انواع خدمات حسابداری را به دیگر شرکت ها ارائه می دهد. حسابداران عمومی حسابداری ، حسابرسی و خدمات مالیاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند . در حسابداری عمومی این خدمات معمولا به یکی از طبقه بندی های زیر تقسیم می شوند :

  • کمک به مشتریان با تهیه مستقیم صورت های مالی خود که شامل مدیریت بسیاری از توابع حسابداری بر مبنای برون سپاری باشد .
  • حسابرسی صورت های مالی مشتریان
  • تهیه گزارش مالیاتی برای مشتریان

اگر یک شرکت حسابداری عمومی اقدام به استخدام حسابدار برای تهیه صورت های مالی یک مشتری نماید ، قوانین استقلال و توانایی شرکت را برای ارائه بسیاری از خدمات دیگر که در مقالات قبل ذکر شده است محدود می کند . به عنوان مثال ، یک شرکت نمی تواند صورت های مالی یک مشتری را تهیه و حساب کند . شرکت های حسابداری دولتی تعداد زیادی از حسابداران رسمی را استخدام می کنند .

مجموعه مهارت های مورد نیاز برای ارائه خدمات خاص به مشتریان بسیار تخصصی می باشند . در نتیجه ، شرکت های حسابداری دولتی ممکن است به زیرمجموعه های تخصصی تقسیم شوند ، و هر کدام با کارکنانی که آموزش های لازم را دیده اند و تجربه کافی دارند ، کار کنند .

عناوین شغلی حسابداری عمومی عبارتند از :

  • حسابداری مالی : در کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی
  • حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت های تولیدی
  • حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب
  • حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی
  • حسابداری بیمه : در مؤسسات بیمه
  • حسابداری بانک ها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانک ها
  • حسابرسی
  • دفترداری
  • دستیاری حسابدار
  • حسابدار رسمی

شرح شغل حسابدار عمومی

حسابداران عمومی خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می دهند که شامل مالیات دهندگان فردی ، شرکت های بزرگ ، سازمان های دولتی، غیر انتفاعی و موسسات آموزشی هستند . خدمات انجام شده توسط حسابداران عموما به سه دسته تقسیم می شوند :

  • خدمات حسابداری و حسابرسی که شامل نگهداری سوابق مالی و تهیه و ثبت صورت های مالی برای استفاده توسط سرمایه گذاران خارجی و بانک ها می باشد .
  • خدمات مالیاتی که شامل تهیه صورت های مالیاتی و هم چنین مشاوره در مورد کسر مالیات ، برنامه ریزی مالیاتی و سایر مسائل مربوط به مالیات می باشد .
  • خدمات مشاوره ای که می تواند شامل خدمات برنامه ریزی مالی برای افراد و خدمات مشاوره تجاری برای کمک به طراحی مدیریت ، ایجاد و پیاده سازی سیستم های حسابداری باشد .

تمایز بین حسابداری عمومی و حسابداری خصوصی

در اصل ، حسابداری عمومی مستلزم داشتن شخص ثالث مستقل است که حساب های مالی را بررسی و سیستم های شرکت های مشتری را پشتیبانی کند . حسابداری خصوصی کاملا متفاوت است ، زیرا شامل ایجاد سیستم ها و ثبت معاملات تجاری است که به صورت مالی جمع می شوند . بر اساس این دیدگاه کلی ، تفاوت های زیر می تواند بین حسابداری عمومی و حسابداری خصوصی تعریف شود :

آموزش : یک حسابدار عمومی در تجزیه و تحلیل سیستم های حسابداری ، جمع آوری مدارک و تست برای دیدن اینکه آیا اظهارات درست است یا خیر آموزش دیده است . هم چنین دارای دانش قابل توجهی از استانداردهای حسابداری برای چارچوب حسابداری است که در مورد صورت های مالی مشتریان اعمال می شود . یک حسابدار خصوصی در پردازش معاملات تجاری آموزش دیده است ، مانند صورتحساب ها و حساب های قابل پرداخت .

تجربه : یک حسابدار عمومی ممکن است در صنایع مختلف ، با توجه به دامنه مشتریان ، تجربه داشته باشد . تجربه کاری یک حسابدار خصوصی احتمال دارد که تنها در یک صنعت محدود شود .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com