تاریخ شمسی : 1403/2/8 تاریخ میلادی : 4/27/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

اگر از جمع آوری اطلاعات و مطالعه لذت می برید ، پیشنهاد می کنم که به عنوان حسابدار هزینه استخدام شوید . شرکت ها و سازمان های دولتی نیازمند کارکنانی هستند که می توانند مسئولیت کنترل و کارایی شرکت را برعهده بگیرند . حسابداران هزینه به صورت ماهرانه مشکلات را می کنند ، زیرا بدون توجه به صنعت ، این بخش پایه ای از کار آنهاست . حسابداران هزینه به عنوان حسابداران مدیریت یا حسابداران صنعتی شناخته می شوند .

بر خلاف حسابداری عمومی که بر تهیه اطلاعات برای سرمایه گذاران خارجی با توجه به شرایط شرکت متمرکز است ، حسابداری هزینه ها بر فرآیندهای داخلی در یک نهاد با هدف کمک به تصمیم گیری تمرکز دارد .

حسابداری هزینه ها چیست ؟

حسابداری هزینه ها مسئولیت ثبت ، ضبط و گزارش اطلاعات مربوط به هزینه های سازمان ها را بر عهده دارد . در بسیاری موارد ، حسابداری هزینه ها و حسابداری مدیریت برای تصمیم گیرندگان داخلی در نظر گرفته می شود - حسابداری مالی برای تصمیم گیری های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد . درک آنچه که در حسابداری هزینه دخالت دارد می تواند به شما در شناسایی روش حسابداری بهینه برای چالش های پیش روی شما در کسب و کار کمک کند .

طراحی سیستم حسابداری هزینه ها

حسابداران هزینه در طراحی اولیه و اجرای سیستم های حسابداری هزینه دخالت دارند . طراحی سیستم های حسابداری هزینه ها از نظر اهداف با سیستم های حسابداری مالی تفاوت دارند . سیستم های حسابداری مالی برای پردازش و جمع آوری اطلاعات و تهیه گزارش برای گزارش گیری مالی خارجی طراحی شده اند. سیستم های حسابداری هزینه ها برای جمع آوری اطلاعات و گزارش گیری مالی داخلی استفاده می شود .

جمع آوری اطلاعات در حسابداری هزینه ها

هنگامی که یک سیستم حسابداری هزینه طراحی و اجرا می شود ، مقدار قابل توجهی از حسابداری هزینه مربوط به جمع آوری و ارائه اطلاعات مالی است . به عنوان مثال ، یک شرکت کوچک ممکن است با توجه به گسترش تبدیل به کارخانه شود . در این مورد ، انتظار می رود حسابداران هزینه ای را برای جمع آوری اطلاعات در مورد درآمد و هزینه های فعلی ، هزینه های مربوط به برنامه های مختلف توسعه یا هزینه های پیش از توسعه را جمع آوری کنند . هنگامی که حسابدار هزینه اطلاعات مربوط به تصمیم گیری را جمع آوری کرده است ، اطلاعات در گزارش های مدیریتی طراحی شده و برای کمک به تصمیم گیری نمایش داده می شود .

تصمیم گیری در حسابداری هزینه ها

حسابداری مالی برای انطباق و مقایسه پذیری تلاش می کند . امابا استفاده از حسابداری هزینه ها ، گزارش ها و روش ها که اغلب بر اساس یک آئین نامه طراحی شده اند ، برای تصمیم گیری ها همیشه یکسان نیستند . بنابراین داده های مورد استفاده برای تصمیم گیری نباید یکسان باشند . حسابداری هزینه انعطاف پذیری را برای مدیران فراهم می کند تا داده های مربوطه را برای تصمیم های فردی مورد بررسی قرار دهند .

حسابداری هزینه ها ، به ویژه در مقایسه با حسابداری مالی ، اطلاعاتی درباره چشم انداز آینده یک سازمان فراهم می کند . به همین ترتیب بودجه بندی ، یک روش حسابداری هزینه ، اجازه می دهد تا برآوردها ساخته و جمع آوری شوند تا مدیریت بتواند به سمت آینده حرکت کند . حسابداری هزینه می تواند به شما در درک هزینه های اجرای یک کسب و کار کمک کند .

در مدیریت امور مالی شرکت ، رابطه هزینه های مخارج و سودآوری با موفقیت یا شکست آن ارتباط دارد . حسابداری هزینه شاخه ای از حسابداری مدیریت است که به طور سیستماتیک به مدیران در تعادل داخلی هزینه ها و سود و همچنین ارزیابی هزینه های عملیاتی و تجزیه و تحلیل بودجه کمک می کند.

وظایف حسابدار هزینه

  • فعالیت های حسابداری ماهانه و سه ماهه را تجزیه و تحلیل می کند .
  • برنامه ریزی و گزارش گیری حسابرسی مالی را برای مدیریت آماده می کند .
  • اطمینان حاصل می کند که خدمات و فرایندها مطابق با شیوه های حسابداری و الزامات قانونی در حال انجام است .
  • ضبط و گزارش هزینه های تولید کالا و ارائه خدمات .

حسابداری مالی و حسابداری هزینه چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟

حسابداری مالی بر تنظیم ، خلاصه کردن و ارائه اطلاعات حسابداری به اشخاص خارجی تمرکز دارد. حسابداری هزینه بر معاملات و داده های مالی در یک سازمان نظارت می کند . حسابداران هزینه مدیران سازمان را از یافته های خود مطلع کنند و برنامه هایی را برای اطمینان از اینکه سازمان به اهداف خود دست یابد ، توسعه می دهد .

جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه آموزش حسابداری و استخدام حسابدار در شرکت خود به وب سایت حسابکاران مراجعه کنید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com