تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

بسیاری از حسابداران با وجود داشتن سابقه فعالیت در شرکت های مختلف و به اصطلاح رزومه قوی داشتن در آزمون های استخدام حسابدار سازمان و شرکت های مختلف قبول نمی شوند .در چنین شرایطی که پیدا کردن شغل مناسب برای افراد به ویژه حسابداران دغدغه محسوب می شود. سازمان ، کسب و کارهایی که به دنبال استخدام حسابدار هستند قبل از هر چیزی به رزومه کاری آن ها توجه می کنند . رزومه نویسی حرفه ای برای حسابداران اهمیت بالایی دارد، از آنجایی که اکثر افراد اطلاع زیادی از چگونگی تنظیم رزومه طبق اصول آگاهی ندارند، تصمیم داریم به موضوع رزومه نویسی حرفه ای بپردازیم و نکاتی را در رابطه با این موضوع برای حسابداران توضیح دهیم .

نکات کلیدی در رزومه نویسی حرفه ای

رزومه نویسی به معنی نوشتن رزومه می باشد .اگرچه تصور اکثر افراد این است که رزومه نویسی تنها به معنای نگارش رزومه است اما این نکته را باید بیان کرد که رزومه نویسی حرفه ای فراتر از نوشتن ساده متن می باشد .منظور ما از نوشتن رزومه براساس اصول و استانداردهای رزومه نویسی این است که در سراسر دنیا رزومه نوشته شده مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد . جهت کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با استخدام حسابدار و اطلاع از فراخوان و آگهی های استخدامی شرکت ها و سازمان های مختلف می توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید . درادامه مطلب برخی از اصول رزومه نویسی حرفه ای برای یک حسابدار را بیان خواهیم کرد .

صداقت و شفافیت داشته باشید

شغل حسابداری حساسیت بالایی دارد ، افرادی که قصد همکاری با شرکت یا سازمانی را در بخش حسابداری دارند به دلیل دسترسی به تمام اطلاعات مالی باید صلاحیت آن ها از نظر کارفرمایان تعیین شود و هیچ گونه سوء استفاده ای در این زمینه نداشته باشند .یکی از مهم ترین مواردی که باید در رزومه نویسی حرفه ای بیان شود ، درج سوابق کاری خود با دقت و جزئیات تمام . نباید تنها به ذکر نام شرکت قبلی در رزومه حرفه ای خود اکتفا کنید بلکه شفافیت در بیان اطلاعات شما برای مدیران بسیار مهم می باشد .

مختصر و مفید بنویسید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در رزومه نویسی اکثر حسابداران و سایر افرادی که بر این باورند هر چه رزومه مفصل و طولانی تر باشد شانس بالاتری برای استخدام دارند، باید بدانند که این تفکر کاملا اشتباه می باشد .در طول روز تعداد زیادی رزومه برای کارفرمایان ارسال می شود تا مورد بررسی قرار گیرد ، آن ها با نگاه کلی می خواهند به اطلاعات موجود در رزومه پی ببرند ، افراد با روزمه نویسی حرفه ای مختصر و مفید این امکان را برای مدیران فراهم می کنند که با نگاه کلی مهارت ها و شرایط را بررسی کنند .

در رزومه نویسی حرفه ای حسابداری مهارت های غیر مرتبط با حسابداری را بیان کنید،اکثر کارفرمایان تمایل دارند حسابدارهایی را استخدام کنند که مهارت هایی فراتر از حرفه حسابداری دشته باشند . اگر مهارت کار با چند نرم افزار حسابداری را دارید حتما در رزومه حرفه ای خود نام آن ها را ذکر کنید . اگر خود را فردی به روز نشان دهید در مدت زمان کوتاهی استخدام خواهید شد. از نقاط قوت هر فرد دانستن زبان انگلیسی یا سایر زبان ها می باشد که در هنگام رزومه نویسی نباید آن را فراموش کنید .

هیچ وقت رزومه نویسی را دست کم نگیرید!

تصور اشتباهی که در ذهن اکثر افراد جویای کار وجود دارد، این است که کارکرد رزومه صرفا برای انتقال اطلاعات می باشد .تجربه نشان داده که اکثر مدیران و کارفرمایان تنها با نگاه کلی به ساختار رزومه و شکل ظاهر آن متقاضیان کار را رد یا قبول می کنند . برخی از کارفرمایان عقیده دارند حسابدارهای حرفه ای با اصول رزومه نویسی آشنا هستند . آن ها رزومه حسابدارانی که به صورت غیر رسمی یا بدون رعایت ساختارهای نگارشی هستند رد می کنند .با بیان این نکات به این نتیجه می رسیم که با یادگیری اصول و فنون رزومه نویسی حرفه ای ،در صورتی که رزومه قوی نداشته باشید می توانید شانس خود را در پذیرش آزمون استخدامی افزایش بدهید .

جهت اطلاع از اخبار و فراخوان آزمون های استخدامی شرکت و سازمان های دولیت و خصوصی کشور به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید و با ارسال رزومه و تکمیل فرم اطلاعات موجود در سایت آمادگی خود جهت همکاری و استخدام در بخش حسابداری اعلام کنید . برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با مشاورین و کارشناسان ما در زمینه حسابداری در تماس باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com