تاریخ شمسی : 1403/2/4 تاریخ میلادی : 4/23/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

علم حسابداری به بیانی ساده یک زبان است . زبانی که در رابطه با موقعیت های مالی یک سازمان اطلاعات و گزارشاتی را فراهم می کند . در صورتی که یادگیری علم حسابداری را شروع کنید در حقیقت یک زبان تخصصی را آموزش خواهید دید .

با یادگیری علم حسابداری فعالیت مالی هر سازمان را متوجه خواهید شد و می توانید با آن ارتباط برقرار کنید . اطلاعات مالی هر سازمان شبیه به هم می باشند و به سه دسته اصلی اطلاعات عملیاتی ، اطلاعات حسابداری مالی و اطلاعات حسابداری مدیریتی تقسیم می شوند .

علم حسابداری و اصول اولیه آن

علم حسابداری با استفاده از اطلاعات مالی به سرمایه گذارها ، مدیران و... کمک می کند تا بتوانند در مسائل اقتصادی بهتر تصمیم بگیرند . به عنوان مثال اگر شخصی تصمیم بگیرد در شرکتی سرمایه گذاری کند ، باید در رابطه با وضعیت مالی شرکت و از نتیجه فعالیت شرکت در سال های قبل اطلاعاتی کسب کند . این دسته از اطلاعات توسط شخص حسابدار به صورت گزارش های مالی بررسی و تهیه می شود  .

با توجه به پیشرفت فعالیت های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ، علم حسابداری به منظور جواب گویی به نیازهای انسان به وجود آمده است . به همین دلیل هدف ها و روش های حسابداری به منظور جواب گویی به نیازهای اطلاعات مالی توسعه یافته است . مدیران شرکت ها و سازمان های مختلف برای تصمیم گیری های اقتصادی و مالی ، به اطلاعاتی نیاز دارند که بتوان به آن ها اعتماد کرد . این اطلاعات را می توانید با استخدام حسابدار در شرکت مورد نظر به دست آورید .

از طرف دیگر در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی ، انجام سرمایه گذاری یکی از موارد مهم و ضروری است . معمولا سرمایه گذاران سعی می کنند منابع مالی خود را به سمتی سوق دهند که کمترین ریسک و بیشترین بازدهی را داشته باشد . یکی از منبع ها برای محاسبه ریسک بازار شرکت ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط علم حسابداری می باشد .

اصول اولیه علم حسابداری

1.  اطلاعات عملیاتی

اطلاعات عملیاتی به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرند تا شرکت ها و سازمان ها بتوانند کسب و کار خود را هدایت کنند . به عنوان مثال پرداخت حقوق کارمندان باید به موقع انجام شود ، کلیه فروش ها باید ثبت شوند ، مبالغی که به سازمان ها و اشخاص دیگر بدهکار می باشند باید نگهداری شوند ، بدهی مشتریان به سازمان بررسی شود ، در نتیجه پول های سازمان باید تحت کنترل باشند . اطلاعات عملیاتی بیشترین حجم اطلاعات حسابداری را به خود اختصاص می دهند و مبنای دو دسته دیگر اطلاعات حسابداری را فراهم می کنند .

2. طلاعات حسابداری مالی

اطلاعات حسابداری مالی توسط مدیران ، سهامداران سازمان ، بانک ها ، دولت ، عموم مردم و... بررسی می شوند تا بتوانند در رابطه با عملکرد سازمان تصمیم گیری لازم را انجام دهند . سهام داران باید ارزش سرمایه گذاری خود را بدانند تا بتوانند در رابطه با خرید و فروش آن تصمیم بگیرند . بانک ها می خواهند بدانند آیا سازمان و یا شرکت مورد نظر توانایی باز پرداخت بدهی هایش را دارد ؟  مدیران می خواهند بدانند سازمان آن ها در مقایسه با شرکت های دیگر چگونه عمل می کند ؟

اگر هر سازمان برای ثبت فعالیت های مالی ، روش های خاص خود را به کار می گرفت ، استخراج اطلاعات مورد نیاز کار دشواری میشد . اطلاعات حسابداری مالی ، قوانین پایه ای نحوه گزارش دهی می باشد و گزارش های مالی باید یکپارچه باشند . اطلاعات مالی برای تعیین بودجه ، تحلیل گزینه های مختلف بر مبنای هزینه ، نظارت و کنترل بر کارهای در حال اجرا و... کاربرد دارد .

3. اطلاعات حسابداری مدیریتی

همانطور که ذکر شد مدیران برای گرفتن تصمیم بهتر به اطلاهات خاصی نیاز دارند . اطلاعات حسابداری مدیریتی برای سه عملکرد برنامه ریزی ، اجرا و کنترل مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری :

علم حسابداری سیستمی چند جانبه می باشد که افراد متفاوت با نیازهای گوناگون با آن در ارتباط می باشند . با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت نتیجه می گیریم ، علم حسابداری فرایند شناسایی ، اندازه گیری ، بررسی و انتقال اطلاعات اقتصادی به منظور تصمیم گیری بهتر مدیران شرکت ها و سازمان های مختلف در رابطه با فعالیت اقتصادی خود می باشد . که یکی از اهداف حسابداری به شمار می آید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com