تاریخ شمسی : 1403/2/1 تاریخ میلادی : 4/20/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

یکی از کارهای مهمی که اکثر کسب و کارهای رسمی باید آن را انجام دهند ، تنظیم اظهارنامه مالیاتی می باشد که به آن اظهارنامه نویسی نیز گفته می شود .همانطور که می دانیم بخشی از درآمد دولت در کشورها از پرداخت مالیات توسط کسب و کار و شهروندان تامین می شود . ما در این مقاله قصد داریم فنون نوشتن اظهارنامه مالیاتی حرفه ای را به شما آموزش دهیم تا انتها همراه ما باشید .

فنون اظهارنامه مالیاتی حرفه ای

بسیاری از صاحبان کسب و کار درباره اظهارنامهمالیاتی و پرداخت مالیات اطلاعی ندارند و گاهی نمی دانند که اظهارنامه چیست و تنظیم آن چگونه انجام می شود ، در ادامه در مورد اهمیت اظهارنامه مالیاتی و نگارش اصولی آن می پردازیم . در ایران کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با توجه به جایگاه شغلی که دارند موظف به پرداخت مالیات هستند . البته پرداخت مالیات در کشور ما دردسرهای خاص خود را دارد، از مبلغ بالای پرداخت مالیات گرفته تا فراراز آن و سایر موضوعاتی که باعث می شود این حوزه را به بخش چالش برانگیز مالی در کشور تبدیل کند .

اظهارنامه مالیاتی چیست و چه بخش هایی دارد؟

اظهارنامه مالیاتی گزارشی است که شرکت ، سازمان ، صاحبان کسب و کار قانونی ، اشخاص از فعالیت یکساله خود به سازمان مالیات ارائه می دهند . اظهارنامه نویسی ، درج اطلاعات کامل درآمدهای سازمان و شرکت های مختلف در فرم های مربوط به آن است .در این گزارش اطلاعات به طور کلی و با جزئیات کامل که مربوط به میزان درآمد، هزینه ، سود و سایر آمار مالی مهم نوشته می شود . این گزارش به سازمان امور مالیات تحویل داده شده و با بررسی های صورت گرفته میزان مالیات بردرآمد صاحبان کسب و کار مشخص می شود .

در کشورما سال مالی از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند ماه در نظر گرفته می شود و کلیه اشخاص واجد شرایط موظف هستند ، اظهارنامه مالیاتی خود را تنظیم کنند . چنان چه اظهارنامه در موعد مقرر انجام نشود، کارشناسان و بازرسان مالیات خود اقدام به تنظیم مالیات کرده و جریمه 40 درصدی را علاوه بر پرداخت هزینه مالیات برای سازمان و یا اشخاص  در نظر می گیرند .

فرم اظهارنامه مالیاتی دارای بیست و هفت بخش می باشد که در ابتدا مشخصات مودی نوشته شده و سپس اطلاعات سرمایه گذاری و محاسبه مالیات و در انتها مشخصات تکمیل کننده اظهارنامه درج می شود .در گذشته کلیه فرآیند تنظیم و تکمیل اظهارنامه توسط افراد به صورت دستی انجام می گرفت اما امروزه کلیه اطلاعات به صورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان امور مالیاتی مورد بررسی و نگارش اظهارنامه مالیاتی نیز به صورت اینترنتی انجام می شود .

نکات لازم در نگارش اظهارنامه مالیاتی

برای نگارش اظهارنامه باید زمانی را برای تکمیل اطلاعات به صورت دقیق و بدون اشتباه و ورود آن به سایت در نظر گرفت .از نکات مهمی که در نگارش اظهارنامه های مالیاتی اهمیت دارد، این است که اطلاعات به صورت شفاف و کوتاه وارد شود .در اظهارنامه نویسی از به کاربردن کلمات عامیانه و غیر رسمی جدا خودداری شود و از جملات رسمی و صریح برخوردار باشد . شیوه نگارش و جملات به کار رفته در اظهارنامه مالیاتی نباید محاوره ای و شکسته باشد . آماده کردن اطلاعات مورد نیاز برای نگارش اظهارنامه های مالیاتی تا حد زیادی از زمان نگارش اظهارنامه را کاهش می دهد . در غیر این صورت برای نگارش اظهارنامه مالیاتی باید وقت زیادی را در نظر گرفت .

برای اطلاع از فراخوان آزمون های استخدامی و آگهی استخدام حسابدار در شرکت های معتبر می توانید به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید . با ارسال رزومه و ارتباط با کارشناسان مجموعه ما توانایی های خود را جهت همکاری با سازمان و یا شرکت های خصوصی نشان دهید .

چنان چه اظهارنامه مالی خود را در زمان مقرر و با دقت انجام دهید، از تخفیف مالیاتی به صورت درصدی برخوردار خواهید شد که این مقدار به عنوان تشویق برای شما در نظر گرفته می شود .اگر پرداخت مالیات خود را زودتر از موعد مقرر پرداخت نمایید به ازای هرماه پرداخت زودتر مشمول تخفیف مالیات خواهی بود . برعکس این مسئله نیز زمانی اتفاق می افتد که مبلغ پرداخت مالیات خود را دیرتر پرداخت کنید ، در این صورت جریمه خواهید شد . علاوه بر دریرکرد پرداخت مالیات که با جریمه همراه است ، در صورتی که اطلاعات واقعی خود را وارد نکرده باشید و سازمان امور مالیاتی تشخیص دهد شما قصد آمارسازی را داشته اید برای شما جریمه سنگینی را در نظر خواهد گرفت .

 

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com