تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

یک حسابدار حرفه ای باید از مهارت ها ، استانداردها، اطلاعات و از همه مهم تر قوانین حسابداری اطلاع کافی داشته باشد و در بعضی از موارد به دلیل ماهیت شغل حسابداری و فعالیتی که حسابدار در واحد تجاری دارد نمی توان مشخص کرد که یک حسابدار موفق چه مواردی را به طور دقیق و کامل باید بداند اما می توان از میان آن مهم ترین موارد را برای حسابدار مشخص کرد . اطلاع دقیق از مهارت ها ، استاندارد و قوانین حسابداری از موارد بسیار مهم در رشته حسابداری محسوب می شود .

از مشخصات بارز یک حسابدار حرفه ای و موفق تسلط کافی به قوانین و قواعد موجود در رشته حسابداری می باشد . اهمیت موارد بیان شده گاهی باعث می شود افرادی که دارای تجربه کاری بیش تری هستند در مقایسه با افراد کم تجربه ای که تسلط کافی به قوانین حسابداری دارند در درجه و رتبه پایین تری قرار بگیرند و از درآمد کم تری نیز برخوردار باشند .

مهم ترین قوانین حسابداری

همان طور که قبلا بیان کردیم از ویژگی ها و مشخصات یک حسابدار حرفه ای علاوه بر کسب مهارت و تجربه در زمینه حسابداری اطلاع از استانداردها و قوانین موجود در حسابداری می باشد .در ادامه مقاله مهم ترین قوانین حسابداری را که یک حسابدار باید از آن اطلاع داشته باشد به طور خلاصه برای شما بیان خواهیم کرد .

· استانداردهای حسابداری  

سازمان حسابرسی مسئول تدوین و تهیه استانداردهای حسابداری در کشور می باشد .استانداردها در رشته حسابداری چهارچوب فعالیت حسابداری را مشخص کرده و در حقیقت بیان می کند که حسابداران چه رفتارهایی را در موارد مختلف باید داشته باشند ، به طور کلی چه فعالیتی را داشته باشند .همه این موارد در کتاب های آموزش حسابداری برای متقاضیان این رشته بیان شده است .استانداردهای حسابداری از موارد مهمی است که یک حسابدار حرفه ای باید به آن تسلط کافی داشته باشد .

· قانون کار

قانون کار ضوابط بین کارفرما و کارمند و شرایط محیط کار آن ها را تعیین می کند .در زمان عقد قرارداد میان کارفرما و کارگر ( کارمند ) حق و حقوق پرسنل و کارفرما نسبت به یکدیگر در نظر گرفته می شود و در روابط آنان لحاظ خواهد شد . آگاهی از قوانین حسابداری می تواند افراد را به عنان حسابدار حرفه ای معرفی نماید و باعث می شود از رتبه و جایگاه بالاتری برخوردار باشید .

· قانون مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع درآمدزا در کشور می باشد .قوانین مربوط به آن چندین سال به تصویب رسیده بود اما اجرا نمی شد ،اما با برنامه ریزی های انجام شده اجرای این قوانین در سال 87 آغاز شد .بی اطلاعی و عدم انجام این قوانین جرائم سنگینی را برای مودیان مالیات بر ارزش افزوده به همراه دارد .چنان چه حسابداران از قوانین حسابداری اطلاع کافی نداشته باشند باید منتظر عواقب بعدی آن باشند .

· قانون تجارت

قانون تجارت ضوابط و قوانین مربوط به تشکیل و راه اندازی شرکت های تجاری شامل شرکت های سهامی خاص و شرکت های سهامی عام ، وظایف بازرسان و سهامدارها ، چگونگی تقسیم سود ، تشکیل جلسه و انحلال شرکت ها را بیان می کند .حسابداران باید مواردی که در قوانین حسابداری تجارت وجود دارد را آشنایی کامل داشته باشند تا در موارد ضروری بتوانند بهترین تصمیم گیری را داشته باشند .

· قانون تامین اجتماعی

قوانین تامین اجتماعی ربوط به حق و حقوق کارفرمایان و کارگران نسبت به یکدیگر در مواردی چون شرایط بیمه و بازنشستگی ، ازکار افتادگی و درمان و .. بیان می شود .از موارد مهم قوانین حسابداری قانون بیمه کارمندان می باشد که حسابداران در ماه حداقل یکبار به آن برخورد خواهند کرد .پیشنهاد ما این است که به صورت دقیق قوانین تامین اجتماعی مطالعه شود. در صورت اطلاع کافی در این زمینه درآمد خوبی را کسب خواهید کرد .

حسابداران با توجه به زمینه کاری و جایگاه خود باید با قوانین بیش تری آشنا باشند . به طور خلاصه قوانینی که باید حسابداران از آن اطلاع داشته باشند شامل قوانین بودجه ، قانون چک ، قانون مجازات سلامی ، قانون مدنی کشور و .. می باشد . نکته مهم در مورد استخدام حسابدار حرفه ای در شرکت و سازمان های گوناگون کسب تجربه در موارد بیان شده به صورت مجزا یا برخورداری و اطلاع از همه موارد می باشد .اگر به دنبال پیشرفت و افزایش درآمد خود در حرفه حسابداری هستید علاوه بر برنامه ریزی و تلاش مضاعف خود ،تسلط کافی به موارد بیان شده داشته باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com