تاریخ شمسی : 1403/1/28 تاریخ میلادی : 4/16/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابرس مالیاتی حرفه ای است که سوابق مالی را ارزیابی می کند تا تعیین کند که آیا مطابق با قوانین هستند یا خیر . همه حسابرسان مالیاتی اصول حسابداری را در طول وظیفه خود اعمال می کنند . آن ها برای بررسی اینکه آیا فعالیت مالی شرکت ها ، افراد و سازمان ها با قوانین مالیاتی مطابقت دارند ، کار می کنند .

مسئولیت های حسابرس مالیاتی چیست ؟

حسابرس مالیاتی وظایف زیر را انجام می دهد :

  • انجام ممیزی های داخلی برای اطمینان از انطباق با مقررات مالیاتی
  • ارزیابی و تجزیه و تحلیل سیستم های حسابداری و واحد های کنترل مالیات برای کاهش مالیات
  • ارائه آموزش به کارکنان در مورد مقررات مالیاتی و رویه ها
  • نگهداری تمام اسناد مالیاتی مورد نیاز
  • ارائه گزارش حسابرسی مالیاتی
  • ارائه توصیه هایی در مورد ضمانت مالی و گزارش دهی مناسب

انواع حسابرس مالیاتی

حسابرس مالیاتی می توانند به عنوان حسابرس داخلی ، خارجی یا دولتی مشغول به کار شود . حسابرسان داخلی برای انجام حسابرسی و انجام وظایف حسابداری دیگر در یک شرکت مشغول به کار هستند. حسابرسان داخلی می توانند به شناسایی تقلب ، اشتباهات مالیاتی و عدم مدیریت مالی کمک کنند . حسابرسان خارجی بی طرف هستند ، آنها فرم های مالیاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند و کارمندان را در مورد مزایای مالیاتی آموزش می دهند . حسابرسان دولتی توسط اداره مالیات داخلی استخدام می شوند . آنها حسابرسی های تصادفی را برای شرکت ها ، به ویژه کسانی که مظنون به فرار از مالیات و یا تقلب هستند ، انجام می دهند .

فعالیت در حرفه حسابرس مالیاتی

اگر قصد دارید در حرفه حسابرسی مالیاتی مشغول به کار شوید ، باید یک دوره کارشناسی را در حسابداری انجام دهند . با گذراندن این دوره می توانید موضوعات مختلف مربوط به حسابداری ، از جمله قوانین مالیاتی ، تشخیص تقلب و حسابرسی را یاد بگیرید . کسانی که فارغ التحصیل می شوند ، می توانند در برخی از شغل های مقدماتی ، تحت نظارت یک حسابرس با تجربه و واجد شرایط مشغول به کار شوند .

برای شروع به عنوان یک حسابرس ، به میزان قابل توجهی از تجربه کاری نیاز دارید ، ترجیحا دو تا سه سال . شما می توانید در پست های سطح بالا در سازمان های دولتی و شرکت های مشاوره خصوصی مشغول به کار شوید . هم چنین می توانید در یک شرکت به عنوان حسابرس داخلی کار کنید .

به غیر از تجربه ، شما باید مهارت های خاصی را بدست آورید تا بتوانید به طور موثر کار کنید و چشم اندازهای شغلی خود را بهبود بخشید . شما باید یک متفکر بحرانی باشید و بتوانید در هنگام تحلیل گزارش های مالی منطق را اعمال کنید . همچنین باید از مهارت ریاضی بالایی برخوردار باشید ، یکپارچگی داشته باشید و با کارمندان و سایر ذینفعان ارتباط برقرار کنید .

مهارت های حسابرس مالیاتی :

یک حسابرس مالیاتی باید مهارت های خاصی داشته باشد . به عنوان مثال، او باید مسائل را با اسناد مالی با دقت و سرعت شناسایی کند و باید بر اساس یافته های خود ، توصیه هایی به مدیران شرکت ها و کارکنان حسابداری ارائه دهد . علاوه بر این ، یک حسابرس مالی باید اطلاعات را از طیف گسترده ای از صورت های مالی تجزیه و تحلیل کند .

یکی دیگر از ویژگی های مفید مهارت های ارتباطی پیشرفته است ، زیرا یک حسابرس مالیاتی باید بسیاری از اطلاعات خود را از کارمندان و مدیران شرکت جمع آوری کند . یک حسابرس مالیاتی باید در مورد حسابرسی اطلاعات دقیق داشته باشد و به جزئیات توجه کند و باید مهارت ریاضی بالایی داشته باشد . سرانجام ، یک حسابرس مالیاتی موفق ، دارای مهارت های سازمانی پیشرفته است.

چشم انداز شغلی حسابرس مالیلتی

حسابرسان انتظار دارند که آینده شغلی خوبی داشته باشند . اداره کار و آمار نرخ اشتغال حسابرسان را از سال 2016 تا سال 2026 افزایش می دهد . این اداره انتظار دارد که رشد اشتغال به محیط اقتصادی مطلوب در کشور وابسته باشد . بسیاری از شرکت ها به حسابرسان و استخدام حسابدار نیاز دارند تا مجوزهای مالیاتی را بررسی و گزارش های مالیاتی را تهیه کنند  .

حسابرس مالیاتی یک حرفه بسیار جذاب است و به افرادی نیاز دارد که بتوانند اطلاعات را به صورت انتقادی تجزیه و تحلیل کنند و مشکلات مالیاتی را که ممکن است در آن حضور پیدا کند شناسایی کنند. به عنوان یک حسابرس مالیاتی ،  شما می توانید در شرکت های خصوصی ، سازمان های دولتی یا شرکت های مشاوره استخدام شوید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com