تاریخ شمسی : 1403/2/6 تاریخ میلادی : 4/25/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابداری نقش مهمی در تسهیل تمام اشکال فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی، عمومی و غیر انتفاعی دارد . صاحبان کسب و کار و مدیران ، در هر شرکت بزرگ و کوچک ، از اطلاعات حسابداری برای سنجش نحوه انجام کسب و کار خود استفاده می کنند . نهاد های دولتی از اطلاعات حسابداری به صورت عملی استفاده می کنند و همچنین می توانند درآمدهای مالیاتی را پیگیری کنند . به طور خلاصه، حسابداری زبان کسب و کار است .

کسانی که در حسابداری مشغول به کار هستند ، وظیفه تجزیه و تحلیل حساب های مالی را بر عهده دارند . این افراد ممکن است در هر سازمانی یا شرکتی بزرگ یا کوچک کار کنند . رشته حسابداری بسیار گسترده است ، به همین دلیل عناوین شغلی بسیاری در این حرفه وجود دارد .  برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاغل حسابداری و هم چنین اسناد شغلی حسابدرای این مقاله را مطالعه فرمایید . آشنایی با مشاغل حسابداری باعث می شود زمانی که در جستجوی کار در حسابداری باشید می توانید عنوان شغلی مناسبی را انتخاب نمایید . به علاوه مدیران محترم می توانند با توجه به این لیست کارمندان خود را برای تغییر عنوان شغلی خود و پیشرفت در موقعیت شغلی تشویق نمایند .

مشاغل حسابداری را بهتر بشناسیم

همان طور که ذکر شد مشاغل حسابداری بسیار وسیع می باشند ، در لیست زیر برخی از رایج ترین و مهم ترین مشاغل حسابداری همراه با شرح هر یک از آن ها آمده است . اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب نمایید می توانید دفتر آمار کار را بررسی کنید . بهتر است بدانید بسیاری از مشاغل حسابداری مستلزم گواهینامه های خاص می باشند و بر روی عنوان و موقعیت شغلی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت .

حسابدار

وظیفه حسابداران تجزیه ، تحلیل و نگهداری از سوابق مالی می باشد . معمولا حسابداران برای یک شرکت یا سازمان کار می کنند و مدیریت امور مالی را برعهده می گیرند . وظایف یک حسابدار بسیار متعدد است . برخی از وظایف حسابدار عبارتند از :

  • ثبت اسناد حسابداری صندوق و مربوط به دریافت و پرداخت های مالی در دفاتر یا نرم افزار حسابداری
  • ثبت درآمدها و هزینه های شرکت و کنترل حساب سود و زیان و ارائه گزارش های دوره ای در این خصوص به مدیریت
  • صدور چک ، ضمانت نامه ، سفته و … و پیگیری مهر و امضاء آن و تحویل به ذی نفعان
  • ثبت اسناد حسابداری حقوق و دستمزد از جمله حقوق ، بیمه ، مالیات و … در دفاتر یا نرم افزار حسابداری
  • ثبت اسناد حسابداری فروش
  • ثبت اسناد حسابداری ورود و خروج انبار
  • ثبت اسناد حسابداری هزینه و درآمد
  • و...

کارمند حسابداری

وظیفه کارمند حسابداری ثبت نمودن اطلاعات مالی در نرم افزار و رایانه می باشد . کارمند حسابداری باید داده ها با با دقت تجزیه و تحلیل و بررسی نماید و گزارش های مالی را برای ارائه به مدیران تولید نماید . کارمند حسابداری تقریبا در تمام صنایع می تواند مشغول به کار شود . هم چنین به عنوان حسابرس شناخته شده است .

حسابرس

وظایف حسابرس مشابه وظایف حسابدار می باشد . حسابرس می تواند تجزیه و تحلیل و مدیریت اطلاعات مالی را بر عهده بگیرد . به علاوه یک حسابرس می تواند در شرکت خدمات حسابداری یا حقوق و دستمزد مشغول به کار شود . عموما وظیفه حسابدار بررسی کار انجام شده توسط حسابدار شرکت است . به علاوه می تواند برای مرتب کردن امور مالی به چندین شرکت کمک کند . وظایف کلیدی حسابرس عبارتند از :

  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات به منظور پی بردن به کمبود کنترل ها ، ثبت های تکراری ، زیاده روی ، تقلب یا موارد عدم رعایت با قوانین، مقررات و خط مشی های مدیریت
  • گزارش‌دهی به مدیریت درباره‌ی نتایج حسابرسی و نحوه‌ی استفاده از دارایی ها و پیشنهاد تغییراتی در عملیات و فعالیت‌های مالی
  • بررسی وجوه نقد ، حساب‌های دریافتنی و پرداختنی ، اوراق بهادار قابل معامله و چک‌های برگشتی به منظور حصول اطمینان از اینکه ثبت های انجام شده ، صحیح هستند .
  • تهیه ‌ی گزارش های تفصیلی بر اساس یافته های حسابرسی
  • حسابرسی حقوق و دستمزد و ثبت های حسابداری مربوط به کارکنان به منظور تعیین حق بیمه‌ ی بیکاری ، پوشش دادن غرامت کارگران ، بدهی ها و تطابق با قوانین مالیاتی
  • نظارت بر کار پرسنلی که در بایگانی ، ثبت ، گردآوری و انتقال ثبت های مالی فعالیت دارند .
  • و...

مدیر ارشد مالی

مدیر ارشد مالی وظیفه برنامه ریزی مالی و حفظ و نگهداری سوابق مالی را برعهده دارد . در واقع وظیفه مدیریت اجرایی سازمان را برعهده دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام حسابدار و آموزش حسابداری کاربردی و به وبسایت حسابکاران مراجعه فرمایید و با تکمیل فرم و ارسال رزومه کاری برای سازمان و شرکت های معتبر می توانید فعالیت داشته باشید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com