تاریخ شمسی : 1403/1/28 تاریخ میلادی : 4/16/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

مشاور مالیاتی متخصص امور مالیاتی ، برنامه ریزی و انطباق می باشد . مشاورمالیاتی برای افراد  و کسب و کارهای مختلف ، به طور یکسان با حفظ قوانین مالیات و موقعیت مالیات دهندگان به منظور بهینه سازی مالیات کوتاه مدت و بلند مدت مشغول به کار هستند .

اگر قصد دارید بدهی مالیاتی خود را به حداکثر برسانید ،  یک مشاور مالیاتی می تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید . مشاوران مالیاتی دارای تخصص در قانون مالیات ، بازپرداخت مالیات و برنامه ریزی مالی هستند . این مشاوران در نهایت به مشتریان خود در مورد مسائل مربوط به مالیات ، مشاوره مالی قابل قبولی را ارائه می دهند .

مشاور مالیاتی چیست ؟

مشاور مالیاتی در ارائه قانون مالیات و مشاوره مالی متخصص هستند . آن ها در مورد طیف وسیعی از مسائل مالی به مشتریان مشاوره می دهند . این متخصصین مالیاتی معمولا برای شرکت های مشاوره مالی ، شرکت های حسابداری دولتی ، سازمان های دولتی یا به طور مستقل کار می کنند .

مشاور مالیاتی باید دارای ارتباطات قوی و کلامی باشد و قوانین و استراتژی های مالیاتی را به نحوی که برای مشتریان قابل درک و آسان باشد ، توضیح دهد . مشاور مالیاتی برای شرکت های حسابداری دولتی ، دفاتر حقوقی ، کارخانه ها ، شرکت های مشاوره مالی و حتی بسیاری از موسسات مستقل مالیاتی کار می کند .

مشاور مالیاتی ، هم چنین به عنوان نماینده مالیاتی ثبت شده یا حسابدار رسمی تایید شده است که از این دانش برای کمک به مالیات دهندگان به منظور کاهش بار مالیاتی خود استفاده می کند.

توانایی ها و مهارت های مشاور مالیاتی

  • انجام تحقیقات در مورد قوانین مالیاتی
  • مشاوره در مورد نحوه تنظیم دفاتر قانونی
  • مشاوره در خصوص تهیه اسناد و مدارک مالی
  • استراتژی با مشتریان برای به حداقل رساندن بدهی مالیاتی
  • انجام امور مربوط به ثبت نام ارزش افزوده
  • ارتباط با مشتریان برای توضیح موارد مالیاتی
  • آماده سازی بازپرداخت مالیات
  • مشاوره در مورد پیگیری اعتراض های مالیاتی
  • تحلیل سیستم های مالی
  • نگه داشتن مشتریان با تعهدات مالیاتی خود
  • تحلیل گردش مالی جاری و روزانه
  • تهیه اسناد و مدارک مالی
  • یک مشاور مالیاتی باید بتواند نحوه انجام بازاریابی را که متناسب با نساز شرکت باشد به مدیر عامل توضیح دهد .
  • مشاوره مالیاتی در خصوص معافیت های مالی مالیاتی

مشاور مالیاتی توسط شرکت های بزرگ مالیاتی و حسابداری ، موسسات مالی ، شرکت های بزرگ قانونی ، شرکت های چند ملیتی و بسیاری از ادارات دولتی استخدام می شود.

برای انتخاب مشاور مالیاتی متخصص و با تجربه چه باید کرد ؟

زمانی که مدیر عامل یک شرکت به جهت اصلاح مسیر مالی ، اقدام به استخدام حسابدار و انتخاب مشاور مالی می نماید ، بهتر است با فردی که تجربه کافی در زمینه برنامه مالی دارد مانند تاجران و مدیران موفق ، مشورت کند .

چرا مشاور مالیاتی بگیریم؟!

قبل از شروع فرآیند مالی شرکت ها و حسابداران باید بدانند واحد تجاریشان مشمول چه مالیاتی است و چگونه باید رسیدگی کنند . هم چنین باید بدانند چگونه ممکن است جرائم و مالیات سنگین متحمل آن ها شود . با توجه به دلایل ذکر شده به مشاور مالیاتی مراجعه می نمایند .

با مراجعه به مشاور مالیاتی با جمع آوری اسناد حسابداری ، صورت معاملات فصلی ، تحریر دفاتر قانونی و... آشنا خواهند شد . در نتیجه می توانند سیستم مالی شرکت خود را طوری کدینگ کنند که این گونه مسائل به راحتی حل و فصل شود .

برخی افراد و شرکت ها با مشاهده مبلغ مالیات خود شوکه می شوند . به همین دلیل به مشاور مالیاتی مراجعه می کنند تا بتوانند در جلسات حل اختلاف مالیاتی از رای که برای آن ها صادر شده است دفاع کنند .

اما به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است ، قبل از اینکه پرداخت جرائم و مالیات سنگین مشمول حال شما شود بهتر است به خدمات مالی و مالیاتی مراجعه کنید و در زمان مشخص تکلیف مالیات شرکت خود را انجام دهید .

نتیجه گیری :

مشاور مالیاتی یک متخصص حسابداری می باشد و از یک کد مالیاتی پیچیده تشکیل شده است . تفاوت زیادی بین طبقات مشاورین مالیاتی مشاهده می شود . مشاور مالیاتی باید تجربه و اطلاعات حقوقی کافی را داشته باشد تا از این طریق بتواند مطالبات یک سازمان را به سرانجام برساند .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com