تاریخ شمسی : 1403/2/6 تاریخ میلادی : 4/25/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

افرادی که در حرفه حسابداری مشغول به کار می باشند باید تخصص لازم را در حوزه دانش ، مهارت و فن تجزیه و تحلیل اطلاعات ، اسناد و مدارک مالی را داشته باشند و هم چنین مهارت استفاده از این تخصص را برای رسیدن به اهداف و برنامه های مختلف اقتصادی شرکت ها و موسسات را داشته باشند. وجه تمایز شرکت ها گزارشات مالی هستند .

امروزه سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در شرکت هایی می باشند که سرمایه و سود آن ها را تضمین نماید . با استفاده از ترازنامه و گزارشات مالی عملکرد شرکت مشخص می شود ، در نتیجه شرکت هایی که دارای ترازنامه مثبت و گزارشات مالی با جریان نقدی مثبت باشند مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت . به همین دلیل برای اینکه مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرید باید اصول کار در حرفه حسابداری را بدانید . البته به تجربه و مهارت هم نیاز خواهید داشت .

منظور از گزارشات مالی چیست ؟

گزارشات مالی یکی از مهم ترین مواردی است که در سیستم حسابداری بسیار اهمیت دارد . بنابراین یکی از مهم ترین وظایف حسابداران تهیه و ارائه گزارشات مالی است . تمام عملیات های مالی که در یک دوره مالی اتفاق می افتد ، در اسناد حسابداری و سپس در دفاتر قانونی ثبت و نگهداری می شوند . اطلاعات موجود در این دفاتر بسیار مفصل می باشند ، به همین دلیل مطالعه آن برای مدیران و سرمایه گذاران زمان بر و دشوار خواهد بود .

بنابراین کلیه اطلاعاتی که در دفاتر قانونی ثبت می شوند در قالب گزارشات مالی توسط حسابدار تهیه و طبقه بندی می شوند . گزارشات مالی باید به گونه ای باشد که افراد غیر حسابدار که با حسابداری به صورت کلی و مقدماتی آشنا می باشند بتوانند وضعیت و عملکر مالی موسسه یا شرکت مورد نظر را ارزیابی نمایند .

گزارشات مالی اساسی کدامند ؟

گزارشات مالی یا صورت های مالی اساسی به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

ü     ترازنامه

ü     صورت حساب سود و زیان

ü     صورت گردش وجوه نقد

ü     صورت سود و زیان جامع

توجه داشته باشید که در طی یک دوره مالی ممکن است یادداشت هایی به هر یک از این صورت ها یا گزارشات مالی پیوست شده باشد ، به یاد داشته باشید که هر یک از این پیوست ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

هدف از ایجاد یک واحد اقتصادی کسب سود و منفعت می باشد . در حقیقت یکی از موارد مورد انتظار افرادی که یک واحد تجاری و اقتصادی را ایجاد می نمایند کسب سود است . شما می توانید عملکردها و فعالیت های مالی یک واحد تجاری را با استفاده از صورت ها و گزارشات مالی مورد بررسی قرار دهید.

عناصر تشکیل دهنده گزارشات مالی

صورت ها و گزارشات مالی از عناصر خاصی تشکیل شده اند که بدون این عناصر صورت های مالی وجود خارجی ندارند . عناصر تشکیل دهنده گزارشات مالی عبارتند از :

*       دارایی ها

*       دارایی های ثابت

*       داراهایی های نامشهود

*       دارایی های جاری

*       بدهی

*       حقوق صاحبان سرمایه

*       درآمد

*       آورده صاحبان سرمایه

*       ستانده صاحبان سرمایه

گزارشات مالی را چگونه باید خواند؟

یکی از دلایل بررسی و تجزیه و تحلیل گزارشات مالی آگاهی از منفعت مالی شما در کسب و کار مورد نظر باشد ، زیرا سود و ضرر و زیان مالی کسب و کار بر روی شما تاثیر گذار خواهد بود . برای خواندن و بررسی گزارشات مالی نیازی نیست که یک فرد بسیار باهوش باشید تا بتوانید نکات کلیدی صورت های مالی را تشخیص دهید .

با حفظ روحیه خود ، اجازه ندهید یک گزارش مالی شما را گمراه و نا امید کند . شما می توانید میزان وجوه نقد را براحتی در ترازنامه بخوانید . هم چنین می توانید میزان سود و زیان خالص را در صورت سود و زیان مشخص نمایید .

قسمت های اصلی یک گزارش مالی ، صورت های مالی ، صورت سود و زیان ، صورت وجوه نقد و ترازنامه می باشد . به منظور ارائه صورت های مالی معنادار به فهم مقدماتی از حسابداری نیاز خواهید داشت. حسابدارانی که صورت ها و گزارشات مالی را تهیه می کنند بر این باورند که شما با اصطلاحات حسابداری و صورت های مالی آشنا می باشید . بنابراین اگر سواد حسابداری نداشته باشید ، صورت ها و گزارشات مالی مانند یک جدول سود و زیان به نظر شما خواهد آمد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه حسابداری و استخدام حسابدار می توانید به وب سایت حسابکاران مراجعه نمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com