تاریخ شمسی : 1403/1/31 تاریخ میلادی : 4/19/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

حسابدار حرفه ای دارای ویژگی و خصوصیاتی می باشد که آن ها را از سایر حسابداران جدا و در جایگاه دیگری نسبت به همکاران قرار می دهد  .این خصوصیات به عنوان ابزاری برای پیشرفت در زمینه حسابداری می باشد . این ویژگی ها پیچیده و سری نیستند که نتوان از آن استفاده کرد . ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که با انجام آن در رشته خود به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید و از مزایای و جایگاه خوبی برخوردار باشید ، پس همراه ما باشید .

ویژگی های حسابدار حرفه ای

از مهم ترین مواردی که اکثر حسابداران حرفه ای آن را انجام می دهند ، کسب اطلاعات لازم و مطالعه دقیق درباره با حسابداری و مسائل مرتبط با آن چون بیمه ، مالیات ، مالی و .. می باشد .هرچه میزان اطلاعات مالی بیش تری داشته باشید ، خود را می توانید حسابدار حرفه ای ، توانمند و آگاهی به شرکت خود معرفی کنید و به همان میزان از آگاهی درآمد بیش تری داشته باشید و از جایگاه بالایی برخوردار باشید .منابعی که می توان حسابدار حرفه ای جهت افزایش سطح اطلاعات حسابداری خود استفاده کرد شامل اینترنت ، کتاب ، روزنامه ، مجله و ... می باشد .هم چنین با شرکت در دوره های آموزش حسابداری می توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و خود را برای استخدام حسابدار در سازمان یا شرکت معتبر آماده کنید . مطالعه دقیق و به روز بودن اطلاعات حسابداری جزء مواردی است که در زمینه حسابداری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

مطالعه قوانین یکی دیگر از مواردی است که حسابدار حرفه ای باید از آن مطلع باشد . حسابداران حرفه ای آشنایی کامل با کلیه قوانین کشور خصوصا قوانین مربوط به مالیات ، تامین اجتماعی ، تجارت و قانون کار دارد، پیشنهاد افراد با تجربه در زمینه حسابداری این است که همواره اطلاعات خود را در زمینه کسب و کار خود افزایش دهید . از نرم افزارهایی که حسابداران حرفه ای باید به آن تسلط کافی داشته باشند ، نرم افزارهای کاربردی ورد و اکسل می باشد .با استفاده از این نرم افزارها می توان گزارش و محاسبات خوبی را استخراج کنیم و هم چنین ی توانیم از اطلاعات خروجی این نرم افزارها اموری چون محاسبه حقوق و .. را استفاده کرد . اگر تا به امروز جهت یادگیری این نرم افزارها اقدام نکرده اید می توانید هرچه سریع تر اقدام کنید . هرچه میزان اطلاع و شناخت شما از نرم افزارهای حسابداری بیش تر باشد امکان پیشرفت و اشتغال شما بیش تر می شود . پیشنهاد ما این است دوره های آموزش حسابداری را جهت یادگیری و استفاده از آن در حرفه خود انجام دهید .

حسابددار حرفه ای تمامی رویدادهای لازم را دریافت و پس از تجزیه و تحلیل ثبت کرده و از آن گزارش می گیرد . در مواردی چون صدور چک ، پرداخت ها و میزان حقوق ، تسویه حساب با مشتریان تاییدیه لازم را از مدیران و افراد صاحب امضا دریافت می کند و مدارک و تاییدیه های دریافتی را بایگانی می کند . اولویت بندی از دیگر ویژگی های حسابداران حرفه ای می باشد .اولویت بندی جهت انجام امور حسابداری ، ثبت اسناد و .. می باشد . با توجه به این که مدیران شرکت از اطلاعات مالی موجود تنها برای انجام امور استفاده می کنند ، پس حسابدار حرفه ای بهتر است گزارشات مالی خود را به صورت شفاف به مدیران خود ارائه دهد و در صورت ابهام ، موارد لازم را به مدیران گزارش دهد و توضیحات لازم را برای آن ها داشته باشد .کارایی سیستم حسابداری با ارائه گزارشات مالی شفاف سنجیده می شود .

در زمان کار حسابداران حرفه ای مدارک و یادداشت هایی را در اختیار دارند که خود تهیه کرده اند یا از جانب مدیران خود دریافت کرده اند .اسناد و مدارکی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند باید توسط حسابداران حرفه ای بایگانی و نگهداری شوند حتی در صورتی که فکر کنید مدارک و یادداشت ها بی ارزش هستند تا مدتی از آن نگهداری کنید . گاهی این یادداشت های بی ارزش مشکلات مالی زیادی را حل خواهد کرد .امانتداری و رازداری از دیگر ویژگی های حسابداران حرفه ای می باشد . زیرا اطلاعاتی که در اختیار حسابداران قرار می گیرد بسیار مهم بوده و افشای آن ممکن است ضرری را برای افراد داشته باشد .برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید.

  

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com