تاریخ شمسی : 1403/2/6 تاریخ میلادی : 4/25/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

زمانی که از شرکت های حسابداری درخواست کار می کنید یا به شرکت هایی که به دنبال استخدام حسابدار می باشند مراجعه می کنید ، باید بدانید در کدام شاخه حسابداری می خواهید مشغول به کار شوید. در این مقاله شاخه حسابداری را مورد بررسی قرار داده ایم با ما همراه باشید...

کدام شاخه حسابداری بهتر است؟

شاخه حسابداری متفاوت است شما باید بدانید چه چیزی برای شما بهتر می باشد . یکی از پرجمعیت ترین رشته های دانشگاهی ، رشته حسابداری می باشد . حسابداری سیستمی است که در آن فرآیند جمع آوری ، طبقه بندی ، ثبت ، خلاصه کردن داده ، تهیه گزارش و... انجام می شود . مهم ترین شاخه حسابداری عبارتند از :

  • حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی یا بهای تمام شده شاخه ای از حسابداری است که شخص حسابداری برای فعالیت در این رشته ، در شرکت های تولیدی و صنعتی استخدام می شود . هدف حسابداری صنعتی محاسبه قیمت تمام شده محصولات تولیدی می باشد . پیدایش این شاخه حسابداری به دوران انقلاب صنعتی باز می گردد. سایر موسسات مانند دانشگاه ها ، بانک ها و...به منظور کارایی بیشتر از این شاخه استفاده می کنند .

  • حسابداری مالی

حسابداری مالی شاخه ای از حسابداری است . هدف اصلی حسابداری مالی تهیه و ارائه اطلاعات مالی در قالب گزارش های مالی اساسی مانند ترازنامه یا گزارش سود و زیان می باشد. یکی دیگر از اهداف این شاخه حسابداری ، تاثیر آن در برقراری مالیات بر درآمد است . استخدام حسابدار مالی در موسسات تجاری و غیر انتفاعی حائز اهیمت است .

  • حسابداری دولتی

یکی از اهداف حسابداری دولتی ثبت و طبقه بندی گزارش های بودجه ای به منظور کنترل بودجه و برنامه ریزی اجرایی می باشد . یک شخص حسابدار دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب در کلیه سازمان ها و ادارات دولتی می تواند مشغول به کار شود .

  • حسابداری مدیریت

یکی از شاخه های نوین حسابداری ، حسابداری مدیریت می باشد . شاخه حسابداری مدیریت معمولا محرمانه می باشد و برای پشتیبانی از تصمیم گیری استفاده می شود . حسابداری مدیریت آینده یک سازمان یا شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد .

  • حسابداری مالیاتی

در این شاخه حسابداری در رابطه با تعیین میزان مالیات بر درآمد موسسات صحبت می شود . اگر قصد دارید در شاخه حسابداری مالیاتی مشغول به کار شوید ، باید برای استخدام به ادارات مالیاتی مراجعه نمایید .

  • حسابرسی

حسابرسی عبارتند از بررسی اسناد ، مدارک ، دفاتر ، گزارشات مالی و... یک سازمان یا شرکت که به منظور تایید صحت نسبی آن ها در دو مرحله انجام می گیرد . در مرحله اول ، حسابرسی داخلی توسط حسابرسان عضو موسسه و در مرحله دوم ، حسابرسی توسط حسابداران مستقل حرفه ای که به سازمان یا شرکت وابسته نمی باشند انجام می شود .

  • حسابداری قانونی

حسابداری قانونی مانند یک پزشک قانونی از تکنیک های حسابداری ، به منظور حل یک مساله حسابداری استفاده می کند . هم چنین وظیفه تجزیه و تحلیل شواهد مالی برای تشخیص اختلاس و تقلب را بر عهده دارد .

  • حسابداری بازرگانی

اگر قصد دارید در شاخه حسابداری بازرگانی مشغول به کار شوید باید در زمینه مکاتبات اداری ، ثبت و بایگانی ، کار با انواع ماشین های اداری ، تنظیم اسناد مالی ، بورس ، گمرک ، معاملات داخلی و خارجی ، امور مالی شرکت ها و موسسات و... مهارت کافی داشته باشید .

  • حسابداری منابع انسانی

حسابداری منابع انسانی یکی از جدیدترین شاخه حسابداری است . در این شاخه منابع انسانی یکی از موثرترین عوامل در ایحاد درآمد موسسات می باشد . این شاخه حسابداری سه بخش اساسی به نام های شناسایی ، ارزیابی و گزارش گیری دارد .

 

رشته حسابداری دارای شش اصول است که بهتر است در رابطه با آن ها مطالعاتی داشته باشید ، اصول حسابداری عبارتند از  :

  1. اصل قیمت تمام شده
  2. اصل وضع هزینه های دوره
  3. اصل افشای حقایق
  4. اصل قابل اعتماد بودن
  5. اصل قابلیت مقایسه
  6. اصل ثبات رویه

فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در کلیه موسسات و شرکت های تجاری اعم از دولتی با خصوصی مشغول به کار شوند . هم چنین شما می توانید به جهت استخدام حسابدار مبتدی ، کارآموز یا با تجربه به وب سایت حساب کارارن مراجعه نمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com